|
Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Tvorba akademických textů - jejich specifika Algoritmy tvorby akademických textů Stanovení účelu, významu a hlavní myšlenky odborného textu Stanovení klíčových slov a používání cizojazyční odborní terminologie Tvorba multimediální prezentace Tvorba krátké přednášky Tvorba akademického posteru s ústní prezentací Reakce na akademické vystoupení, diskusní příspěvek Psaní recenze
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
| Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| definovat základní odbornou terminologii studijního programu |
| definovat základní odbornou terminologii studijního programu |
| navrhnout základní strukturu akademické prezentace/přednášky |
| navrhnout základní strukturu akademické prezentace/přednášky |
| rozpoznat různé techniky tvorby akademických textů |
| rozpoznat různé techniky tvorby akademických textů |
| identifikovat základní strukturu odborných textů |
| identifikovat základní strukturu odborných textů |
| identifikovat hlavní rysy akademických textů |
| identifikovat hlavní rysy akademických textů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
| komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
| tvořit různé typy akademických textů |
| tvořit různé typy akademických textů |
| vyjádřit význam odborného text |
| vyjádřit význam odborného text |
| používat odbornou terminologii v daném oboru |
| používat odbornou terminologii v daném oboru |
| rozpoznat účel textu a vyhnout se manipulativním technikám |
| rozpoznat účel textu a vyhnout se manipulativním technikám |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| E-learning |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza prezentace studenta |
| Zpracování prezentace |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Zpracování prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Studijní opora na https://fhs.utb.cz/o-fakulte/zakladni-informace/ustavy/ustav-skolni-pedagogiky/studijni-opory/studijni- opory-pro-program-predskolni-pedagogika/. .
-
Brinks Lockwood, R., & Folse, K. S. 4 Point Speaking for Academic Purposes: Introduction to EAP. Ann Arbor: The University of Michigan Press. 2018.
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
|