|
Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cizí jazyk pro akademické účely - charakteristika, vlastnosti. Čtení akademických textů s porozuměním. Rozpoznání struktury akademických textů. Určení účelu, významu a hlavní myšlenky odborného textu. Cizojazyčná odborná terminologie. Poslech s porozuměním. Určení účelu, významu a hlavní myšlenky prezentace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
| Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| definovat odbornou terminologii studijního programu |
| definovat odbornou terminologii studijního programu |
| vymezit základní prvky akademického diskurzu |
| vymezit základní prvky akademického diskurzu |
| rozpoznat různé techniky recepce akademických textů |
| rozpoznat různé techniky recepce akademických textů |
| identifikovat základní strukturu odborných textů |
| identifikovat základní strukturu odborných textů |
| rozpoznat hlavní rysy akademických textů |
| rozpoznat hlavní rysy akademických textů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
| komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
| analyzovat různé typy akademických textů |
| analyzovat různé typy akademických textů |
| identifikovat význam odborného textu |
| identifikovat význam odborného textu |
| používat odbornou terminologii v daném oboru |
| používat odbornou terminologii v daném oboru |
| rozpoznat účel textu a odhalit možné manipulativní techniky |
| rozpoznat účel textu a odhalit možné manipulativní techniky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., & Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate B1+/B1+. OUP, 2013.
-
Goh, C. C. M. Academic Listening: Teaching Listening. Pedagogical Perspectives on Listening. Wiley Online Library, 2018.
|