|
Vyučující
|
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| orientuje se v jádrových tématech preprimární pedagogiky |
| orientuje se v jádrových tématech preprimární pedagogiky |
| zná současné a nedávná pojetí kurikula preprimární školy |
| zná současné a nedávná pojetí kurikula preprimární školy |
| zná reflektivní postupy a techniky evaluace práce v mateřské škole |
| zná reflektivní postupy a techniky evaluace práce v mateřské škole |
| disponuje zkušenostmi s prací v mateřské škole |
| disponuje zkušenostmi s prací v mateřské škole |
| disponuje zprostředkovanými zkušenostmi s řízením mateřské školy |
| disponuje zprostředkovanými zkušenostmi s řízením mateřské školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat moderní pedagogické metody při koncepci činností v mateřské škole |
| používat moderní pedagogické metody při koncepci činností v mateřské škole |
| využívat moderní a efektivní strategie pedagogické komunikace |
| využívat moderní a efektivní strategie pedagogické komunikace |
| reflektovat autentické činnosti v mateřské škole a zasazuje je do širšího pedagogického rámce |
| reflektovat autentické činnosti v mateřské škole a zasazuje je do širšího pedagogického rámce |
| navrhovat vhodná řešení problémových situací v mateřské škole |
| navrhovat vhodná řešení problémových situací v mateřské škole |
| využívat popisný a reflektivní profesní jazyk při evaluaci práce v mateřské škole |
| využívat popisný a reflektivní profesní jazyk při evaluaci práce v mateřské škole |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Janík, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido, 2009.
-
Wiegerová, A. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015.
-
Wiegerová, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012.
|