Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
-
Kolumber Tereza, Mgr.
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vytvoření prezentace k vlastnímu výzkumu. - (Ne)přijetí konstruktivní kritiky. - Jak dál pracovat s kritickými místy výzkumného šetření. - Diskuse nad výsledky vlastního výzkumu. - Jak dál postupovat po zpracování dat. - Omyly v prezentacích diplomových prací. - Analýza vybraných diplomových prací ze studijního programu Předškolní pedagogika. - Interpretace výsledků; praktická část (doporučení pro praxi) - jak s ní pracovat. - Průběh obhajoby. - Jak vypadají posudky, jak s nimi pracovat. - Jak připravit obhajobu. - Jaká má být prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění |
popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění |
znát způsoby práce s grafy a schématy |
znát způsoby práce s grafy a schématy |
Odborné dovednosti |
---|
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně |
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně |
používat terminologii pedagogického výzkumu |
používat terminologii pedagogického výzkumu |
efektivně užívat grafické a tabulkové editory |
efektivně užívat grafické a tabulkové editory |
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Sebereflexe |
Analýza prezentace |
Sebereflexe |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006.
-
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu.. Praha: Grada, 2016.
-
Maňák, J., Švec, Š., & Švec, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita a Paido, 2005.
-
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006.
-
Punch, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
-
Spousta, V. et al. Vademekum autora odborné a vědecké práce. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
-
Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
|