|
Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Zycháčková Magda, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Školská politika EU. - Evropské projekty v oblasti školství. - Systém vzdělávání ČR. - Školská politika ČR. - Kurikulární dokumenty na národní úrovni v ČR (Bílá kniha, RVP, dlouhodobé záměry vzdělávání). - Školský zákon. - Zákon o pedagogických pracovnících. - Zákoník práce. - Zákon o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů. - Zákon o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením. - Další předpisy na úrovni školství ČR. - Interní školní předpisy. - Problematika řízení školy a příslušné dokumentace. - Problematika evaluace školy a příslušné dokumentace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| základní školská legislativa |
| základní školská legislativa |
| vymezení obsahu školského zákona |
| vymezení obsahu školského zákona |
| vymezení právního řádu České republiky |
| vymezení právního řádu České republiky |
| propojení řízení školy s oblastmi legislativy |
| propojení řízení školy s oblastmi legislativy |
| vazba legislativy na další dokumentaci školy |
| vazba legislativy na další dokumentaci školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vymezit význam školské politiky v ČR a Evropě |
| vymezit význam školské politiky v ČR a Evropě |
| popsat obsah Školského zákona |
| popsat obsah Školského zákona |
| pojednat o vazbě řízení školy na školskou legislativu |
| pojednat o vazbě řízení školy na školskou legislativu |
| orientovat se v další legislativě v praxi mateřské školy |
| orientovat se v další legislativě v praxi mateřské školy |
| orientovat se v základní dokumentaci školy s ohledem na legislativu školství |
| orientovat se v základní dokumentaci školy s ohledem na legislativu školství |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
|
Doporučená literatura
|
-
ČŠI. .
-
Vybrané zákony, vyhlášky. .
-
Bečvářová, Z. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010.
-
Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Raabe, 2014.
-
Petrů Puhrová, B. Spolupráce ZŠ a MŠ jako výzva pro rozvoj školy. In: Nové výzvy pro předškolní pedagogiku. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015.
-
Syslová, Z. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. Praha: Wolters Kluwer, 2016.
-
Trojan, V. Pedagogický proces a jeho řízení. Wolters Kluwer, 2014.
|