|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Využití ICT v současnosti. - Digitální technologie a inovace ve vyučování. - Digitální technologie ve třídě. - Učební materiály - nové podoby učebních materiálů. - Internet jako médium a elektronická pošta. - Autorský zákon. - Prohlížeče a vyhledávače. - Pedagogický software. - Webové stránky. - Fakta a charakteristiky chorob spojených s využíváním ICT a jejich prevence. - Sociální sítě a jejich rizika. - Internetové vzdělávací programy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Praktické procvičování, E-learning
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat základní oblasti ICT |
| charakterizovat základní oblasti ICT |
| popsat současný stav ICT v předškolním vzdělávání |
| popsat současný stav ICT v předškolním vzdělávání |
| vyhodnotit výhody a nevýhody ICT |
| vyhodnotit výhody a nevýhody ICT |
| charakterizovat způsob fungování webových technologií |
| charakterizovat způsob fungování webových technologií |
| charakterizovat hrozby spojené s využíváním ICT |
| charakterizovat hrozby spojené s využíváním ICT |
| Odborné dovednosti |
|---|
| přednést základní principy fungování webových technologií |
| přednést základní principy fungování webových technologií |
| určit míru vhodnosti využívání IKT ve vzdělávání |
| určit míru vhodnosti využívání IKT ve vzdělávání |
| provést analýzu spojenou s riziky využívání webových technologií |
| provést analýzu spojenou s riziky využívání webových technologií |
| vytvořit elektronické vzdělávací materiály pro mateřské školy |
| vytvořit elektronické vzdělávací materiály pro mateřské školy |
| identifikovat rizika využívání vytvořených vzdělávacích materiálů z pohledu bezpečnosti IKT ve vzdělávání |
| identifikovat rizika využívání vytvořených vzdělávacích materiálů z pohledu bezpečnosti IKT ve vzdělávání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| E-learning |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Didaktický test |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Božik. R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 1468-1474. 2017.
-
Brdička, B. Role Internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS o.s., 2003.
-
Cejpek, J. Informace, komunikace, myšlení. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 1998.
-
Kalhous, Z. Školní didaktika. Vyd. 1.. Praha: Portál, 2002.
-
Zounek, J. ICT v životě základních škol. 1. vyd.. Praha: Triton, 2006.
|