|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Význam ICT. - Digitální technologie mění svět - proměny společnosti, klíčové události ve vývoji digitálních technologií. - Internet. - Kompetence a digitální gramotnost. - Koncepce vzdělávání v digitálním věku. - Prostředí bohaté na digitální technologie. - Digitální technologie a alternativní koncepce vzdělávání. - Proměny školy - v čem a proč nastávají změny. - Digitální technologie v třídě. - Interaktivní tabule. - Digitální technologie pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. - Základní aplikační programové vybavení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat základní oblasti ICT |
| charakterizovat základní oblasti ICT |
| popsat základní principy fungování digitálních technologií |
| popsat základní principy fungování digitálních technologií |
| popsat základní principy tvorby algoritmů |
| popsat základní principy tvorby algoritmů |
| rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání |
| rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání |
| popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
| popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
| definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
| popsat historické milníky zavedení internetových technologií |
| popsat historické milníky zavedení internetových technologií |
| identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
| identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
| popsat funkčnost programu na základě blokových prvků |
| popsat funkčnost programu na základě blokových prvků |
| identifikovat základní hrozby používání internetu |
| identifikovat základní hrozby používání internetu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Božik. R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 1468-1474. 2017.
-
Dostál, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007.
-
Jones, D. Jak využívat Internet. Praha: SoftPress, 2001.
-
Kalhous, Z. Školní didaktika. Vyd. 1.. Praha: Portál, 2002.
-
Zounek, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton., 2006.
|