Předmět: Didaktika AJ - aktivizující metody

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika AJ - aktivizující metody
Kód předmětu USP/M6DAJ
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
  • Otáhalová Lenka, Mgr.
Obsah předmětu
1. Výběr vhodných metod pro výuku angličtiny. 2. Klasifikace aktivizačních metod. 3. Cíl aktivizačních metod. 4. Charakteristiky aktivizačních metod. 5. Role učitele u aktivizačních metod. 6. Aktivity na rozvoj slovní zásoby s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 7. Aktivity na rozvoj výslovnosti s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 8. Aktivity na rozvoj psaní s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 9. Aktivity na rozvoj čtení s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 10. Aktivity s využitím IKT.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
Studenti mají rozvinuté komunikační dovednosti v anglickém jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky.
Studenti mají rozvinuté komunikační dovednosti v anglickém jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky.
Výsledky učení
kvasifikaci výukových metod pro anglický jazyk na prvním stupni
kvasifikaci výukových metod pro anglický jazyk na prvním stupni
cíle aktivizačních metod
cíle aktivizačních metod
charakteristiky aktivizačních metod
charakteristiky aktivizačních metod
role učitele v aktivizačních metodách
role učitele v aktivizačních metodách
repertoár vhodných aktivizačních metod pro rozvoj jazykových dovedností
repertoár vhodných aktivizačních metod pro rozvoj jazykových dovedností
Odborné dovednosti
identifikovat výukové metody vhodné pro výuku anglického jazyka
identifikovat výukové metody vhodné pro výuku anglického jazyka
definovat cíle aktivizačních metod
definovat cíle aktivizačních metod
identifikovat a efektivně aplikovat aktivizační metody
identifikovat a efektivně aplikovat aktivizační metody
popsat roli učitele v aktivizačních metodách
popsat roli učitele v aktivizačních metodách
adekvátně zvolit aktivizační metody pro rozvoj konkrétní jazykové dovednosti
adekvátně zvolit aktivizační metody pro rozvoj konkrétní jazykové dovednosti
Doporučená literatura
  • Bearne, E., & Reedy, D. Teaching Primary English. New York. Routledge., 2018.
  • Kotrba, T., & Lacina, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal., 2015.
  • Lacina, L., & Kotrba, T. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Společnost pro odbornou literaturu. Barrister & Principal, 2007.
  • Lojová, G., & Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávání.. Bratislava: Univerzita Komenského., 2012.
  • Pecina, P., & Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita., 2009.
  • Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra. ASPA., 2012.
  • Sitná, D. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách.. Praha. Portál, 2009.
  • Slattery, M., & Willis, J. English for Primary Teachers: A Handbook of Activities & Classroom Language. Oxford: Oxford University Press, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr