|
Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
-
Otáhalová Lenka, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Výběr vhodných metod pro výuku angličtiny. 2. Klasifikace aktivizačních metod. 3. Cíl aktivizačních metod. 4. Charakteristiky aktivizačních metod. 5. Role učitele u aktivizačních metod. 6. Aktivity na rozvoj slovní zásoby s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 7. Aktivity na rozvoj výslovnosti s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 8. Aktivity na rozvoj psaní s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 9. Aktivity na rozvoj čtení s využitím aktivizačních metod. Praktické ukázky. 10. Aktivity s využitím IKT.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti mají rozvinuté komunikační dovednosti v anglickém jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
| Studenti mají rozvinuté komunikační dovednosti v anglickém jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| kvasifikaci výukových metod pro anglický jazyk na prvním stupni |
| kvasifikaci výukových metod pro anglický jazyk na prvním stupni |
| cíle aktivizačních metod |
| cíle aktivizačních metod |
| charakteristiky aktivizačních metod |
| charakteristiky aktivizačních metod |
| role učitele v aktivizačních metodách |
| role učitele v aktivizačních metodách |
| repertoár vhodných aktivizačních metod pro rozvoj jazykových dovedností |
| repertoár vhodných aktivizačních metod pro rozvoj jazykových dovedností |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat výukové metody vhodné pro výuku anglického jazyka |
| identifikovat výukové metody vhodné pro výuku anglického jazyka |
| definovat cíle aktivizačních metod |
| definovat cíle aktivizačních metod |
| identifikovat a efektivně aplikovat aktivizační metody |
| identifikovat a efektivně aplikovat aktivizační metody |
| popsat roli učitele v aktivizačních metodách |
| popsat roli učitele v aktivizačních metodách |
| adekvátně zvolit aktivizační metody pro rozvoj konkrétní jazykové dovednosti |
| adekvátně zvolit aktivizační metody pro rozvoj konkrétní jazykové dovednosti |
|
Doporučená literatura
|
-
Bearne, E., & Reedy, D. Teaching Primary English. New York. Routledge., 2018.
-
Kotrba, T., & Lacina, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal., 2015.
-
Lacina, L., & Kotrba, T. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Společnost pro odbornou literaturu. Barrister & Principal, 2007.
-
Lojová, G., & Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávání.. Bratislava: Univerzita Komenského., 2012.
-
Pecina, P., & Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita., 2009.
-
Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra. ASPA., 2012.
-
Sitná, D. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách.. Praha. Portál, 2009.
-
Slattery, M., & Willis, J. English for Primary Teachers: A Handbook of Activities & Classroom Language. Oxford: Oxford University Press, 2014.
|