|
Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Cizojazyčné vzdělávání a počáteční osvojování si cizích jazyků. - Základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi. - Základní teorie výuky cizího jazyka. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v ČR. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v zahraničí. - Rozvoj kompetencí v cizojazyčném vzdělávání. - Strategie učení v lingvodidaktice. - Požadavky kladené na osobnost učitele anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Charakteristiky a potřeby mladších žáků ovlivňující průběh a výsledky vyučování anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. - Plánování a organizace vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
| základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
| potřeby žáků mladšího školního věku ve vztahu k výuce angličtiny jako cizího jazyka |
| potřeby žáků mladšího školního věku ve vztahu k výuce angličtiny jako cizího jazyka |
| principy výuky angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
| principy výuky angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
| učební materiály respektující specifika žáků mladšího školního věku |
| učební materiály respektující specifika žáků mladšího školního věku |
| způsoby plánování a organizování vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
| způsoby plánování a organizování vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
| vysvětlit základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
| stanovit přiměřené cíle cizojazyčného vzdělávání pro žáky mladšího školního věku |
| stanovit přiměřené cíle cizojazyčného vzdělávání pro žáky mladšího školního věku |
| použít vhodné metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
| použít vhodné metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
| vybrat adekvátní učební materiály pro výuku angličtiny jako cizího jazyka |
| vybrat adekvátní učební materiály pro výuku angličtiny jako cizího jazyka |
| plánovat a organizovat vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
| plánovat a organizovat vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Betáková, L., Homolová, E., & Štulrajterová, M. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Praha, 2017.
-
Ferlazzo, L., & Sypnieski, H. K. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language. Oxford, 2012.
-
Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra. 2012.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra, 2013.
-
Slattery, M., & Willis. J. English Primary Teachers. London, 2010.
|