Předmět: Softwarové prostředky v primárním vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Softwarové prostředky v primárním vzdělávání
Kód předmětu USP/M4SWP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Využití ICT ve výuce na 1. stupni základních škol. - Základní uživatelské dovednosti (práce s operačním systémem, soubory, složkami). - Práce s internetem a vyhledávání informací. - Bezpečné používání internetu. - Seznámení s různými typy vzdělávacího softwaru (výukové hry, interaktivní cvičení, simulační programy). - Hodnocení a výběr vhodného softwaru pro různé předměty a věkové skupiny. - Vytváření digitálních výukových materiálů. - Rozvoj digitálních kompetencí potřebných pro efektivní využívání ICT ve výuce. - Využití ICT pro profesní rozvoj učitele. - Rozvoj digitální gramotnosti u žáků.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní popis softwarových prostředků
základní popis softwarových prostředků
digitální kompetence učitele ve vzdělávání
digitální kompetence učitele ve vzdělávání
základní principy fungování komunikačních technologií
základní principy fungování komunikačních technologií
základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní
základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní
základy informatického myšlení v primárním vzdělávání pomocí softwarových prostředků
základy informatického myšlení v primárním vzdělávání pomocí softwarových prostředků
Odborné dovednosti
definovat softwarové prostředky ve vzdělávání
definovat softwarové prostředky ve vzdělávání
vymezit základní digitální kompetence učitelů ve vzdělávání
vymezit základní digitální kompetence učitelů ve vzdělávání
popsat základní principy fungování komunikačních technologií
popsat základní principy fungování komunikačních technologií
definovat základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačního rozhraní
definovat základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačního rozhraní
vymezit základní atributy informatického myšlení v primárním vzdělávání
vymezit základní atributy informatického myšlení v primárním vzdělávání
Vyučovací metody
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Didaktický test
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Heimo H. Adelsberger, Kinshuk, Jan M. Pawlowski, Demetrios G. Sampson. Handbook on Information Technologies for Education and Training. .
  • Jiří Zounek, Libor Juhaňák, Hana Staudková, Jiří Poláček. E-learning ? Učení (se) s digitálními technologiemi. ISBN 978-80-7552-217-7.
  • Kamil Kopecký, René Szotkowski, Lukáš Kubala, Veronika Krejčí, Martin Havelka. MODERNÍ TECHNOLOGIE VE VÝUCE. Univerzita Palackého v Olomouci. 2021.
  • Martin Kursch. Využití informačních technologií ve vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr