Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Využití ICT ve výuce na 1. stupni základních škol. - Základní uživatelské dovednosti (práce s operačním systémem, soubory, složkami). - Práce s internetem a vyhledávání informací. - Bezpečné používání internetu. - Seznámení s různými typy vzdělávacího softwaru (výukové hry, interaktivní cvičení, simulační programy). - Hodnocení a výběr vhodného softwaru pro různé předměty a věkové skupiny. - Vytváření digitálních výukových materiálů. - Rozvoj digitálních kompetencí potřebných pro efektivní využívání ICT ve výuce. - Využití ICT pro profesní rozvoj učitele. - Rozvoj digitální gramotnosti u žáků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní popis softwarových prostředků |
základní popis softwarových prostředků |
digitální kompetence učitele ve vzdělávání |
digitální kompetence učitele ve vzdělávání |
základní principy fungování komunikačních technologií |
základní principy fungování komunikačních technologií |
základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní |
základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní |
základy informatického myšlení v primárním vzdělávání pomocí softwarových prostředků |
základy informatického myšlení v primárním vzdělávání pomocí softwarových prostředků |
Odborné dovednosti |
---|
definovat softwarové prostředky ve vzdělávání |
definovat softwarové prostředky ve vzdělávání |
vymezit základní digitální kompetence učitelů ve vzdělávání |
vymezit základní digitální kompetence učitelů ve vzdělávání |
popsat základní principy fungování komunikačních technologií |
popsat základní principy fungování komunikačních technologií |
definovat základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačního rozhraní |
definovat základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačního rozhraní |
vymezit základní atributy informatického myšlení v primárním vzdělávání |
vymezit základní atributy informatického myšlení v primárním vzdělávání |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Heimo H. Adelsberger, Kinshuk, Jan M. Pawlowski, Demetrios G. Sampson. Handbook on Information Technologies for Education and Training. .
-
Jiří Zounek, Libor Juhaňák, Hana Staudková, Jiří Poláček. E-learning ? Učení (se) s digitálními technologiemi. ISBN 978-80-7552-217-7.
-
Kamil Kopecký, René Szotkowski, Lukáš Kubala, Veronika Krejčí, Martin Havelka. MODERNÍ TECHNOLOGIE VE VÝUCE. Univerzita Palackého v Olomouci. 2021.
-
Martin Kursch. Využití informačních technologií ve vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2018.
|