Předmět: Praxe průběžná s reflexí

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Praxe průběžná s reflexí
Kód předmětu USP/M4PPX
Organizační forma výuky Odborná praxe + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Metodické postupy používané v primární škole - Strategie učení v primární škole - Učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické - Pozorované organizační formy výuky primární školy - Pozorované výukové metody primární školy - Klima třídy - atmosféra hodiny atd. - Interakce učitel - žák, žák - žák primární školy - Způsoby hodnocení žáků - Využití didaktických pomůcek a prostředků

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Exkurze - 40 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 46 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studenti mají povědomí o problematice školního prostředí zpozice učitele. mají základní znalosti o platných kurikulárních dokumentech.
Studenti mají povědomí o problematice školního prostředí zpozice učitele. mají základní znalosti o platných kurikulárních dokumentech.
Výsledky učení
specifika primární školy,
specifika primární školy,
možnosti hodnocení žáků na 1. stupni základní školy,
možnosti hodnocení žáků na 1. stupni základní školy,
způsoby komunikace mezi učitelem a žákem, mezi žáky navzájem,
způsoby komunikace mezi učitelem a žákem, mezi žáky navzájem,
postupy učitele vzhledem ke vzdělávacímu obsahu,
postupy učitele vzhledem ke vzdělávacímu obsahu,
základní didaktické strategie uplatnitelné ve výuce na 1. stupni základní školy.
základní didaktické strategie uplatnitelné ve výuce na 1. stupni základní školy.
Odborné dovednosti
orientovat se vpředloženém ŠVP,
orientovat se vpředloženém ŠVP,
orientovat se vpředloženém časově tematickém plánu daného ročníku,
orientovat se vpředloženém časově tematickém plánu daného ročníku,
zpracovat přípravu na výuku,
zpracovat přípravu na výuku,
diagnostikovat klima třídy a navrhnout postupy pro bezpečné učební prostředí,
diagnostikovat klima třídy a navrhnout postupy pro bezpečné učební prostředí,
pojmenovat jednotlivé postupy učitele ve výuce.
pojmenovat jednotlivé postupy učitele ve výuce.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. 2007.
  • RVP ZV. ?.
  • Fasnerová, M., & Stolinská, D. Pedagogické praxe pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol. Olomouc: HANEX.??. 2012.
  • Janík, T., Černá, M., Vystrčilová, P., Vaďurová, H., Nehyba, J., Svojanovský, P., ? Kratochvílová, J. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. Brno: Masarykova univerzita. 2021.
  • Švec, V., Krátká, J., Cásková, K., Jakešová, J., Jašková, J., Koubek, P., ? Vystrčil Marková, P. Znalostní báze učitelství. Brno: Masarykova univerzita.??. 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr