Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Metodické postupy používané v primární škole - Strategie učení v primární škole - Učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické - Pozorované organizační formy výuky primární školy - Pozorované výukové metody primární školy - Klima třídy - atmosféra hodiny atd. - Interakce učitel - žák, žák - žák primární školy - Způsoby hodnocení žáků - Využití didaktických pomůcek a prostředků
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Exkurze
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 46 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti mají povědomí o problematice školního prostředí zpozice učitele. mají základní znalosti o platných kurikulárních dokumentech. |
Studenti mají povědomí o problematice školního prostředí zpozice učitele. mají základní znalosti o platných kurikulárních dokumentech. |
Výsledky učení |
---|
specifika primární školy, |
specifika primární školy, |
možnosti hodnocení žáků na 1. stupni základní školy, |
možnosti hodnocení žáků na 1. stupni základní školy, |
způsoby komunikace mezi učitelem a žákem, mezi žáky navzájem, |
způsoby komunikace mezi učitelem a žákem, mezi žáky navzájem, |
postupy učitele vzhledem ke vzdělávacímu obsahu, |
postupy učitele vzhledem ke vzdělávacímu obsahu, |
základní didaktické strategie uplatnitelné ve výuce na 1. stupni základní školy. |
základní didaktické strategie uplatnitelné ve výuce na 1. stupni základní školy. |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se vpředloženém ŠVP, |
orientovat se vpředloženém ŠVP, |
orientovat se vpředloženém časově tematickém plánu daného ročníku, |
orientovat se vpředloženém časově tematickém plánu daného ročníku, |
zpracovat přípravu na výuku, |
zpracovat přípravu na výuku, |
diagnostikovat klima třídy a navrhnout postupy pro bezpečné učební prostředí, |
diagnostikovat klima třídy a navrhnout postupy pro bezpečné učební prostředí, |
pojmenovat jednotlivé postupy učitele ve výuce. |
pojmenovat jednotlivé postupy učitele ve výuce. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. 2007.
-
RVP ZV. ?.
-
Fasnerová, M., & Stolinská, D. Pedagogické praxe pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol. Olomouc: HANEX.??. 2012.
-
Janík, T., Černá, M., Vystrčilová, P., Vaďurová, H., Nehyba, J., Svojanovský, P., ? Kratochvílová, J. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. Brno: Masarykova univerzita. 2021.
-
Švec, V., Krátká, J., Cásková, K., Jakešová, J., Jašková, J., Koubek, P., ? Vystrčil Marková, P. Znalostní báze učitelství. Brno: Masarykova univerzita.??. 2015.
|