Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: - Úvod do teorie pohybových her. - Metodika a nácvik nových pohybových her. - Bezpečnost při realizaci pohybových her. - Hry pro přípravu organizmu na pohybovou činnost. - Seznamovací hry. - Hry pro rozvoj motorických schopností (kondičních, koordinačních, hybridních). - Hry pro rozvoj vybraných motorických dovedností. - Hry pro rozvoj orientace v prostoru. - Hry s míčem. Soutěživé hry. - Hry pro rozvoj senzomotoriky a dalších vybraných psychických funkcí. - Hry pro rozvoj sociálních kompetencí dětí a vzájemné spolupráce. - Hry pro relaxaci, uvolnění a zklidnění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti mají znalosti zeZákladů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví vprimárním vzdělávání a zRozvoje pohybových dovedností. |
Studenti mají znalosti zeZákladů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví vprimárním vzdělávání a zRozvoje pohybových dovedností. |
Výsledky učení |
---|
popsat bezpečnostní rizika, které mohou nastat při pohybových hrách |
popsat bezpečnostní rizika, které mohou nastat při pohybových hrách |
vyjmenovat metodické postupy pro nácvik nových pohybových her |
vyjmenovat metodické postupy pro nácvik nových pohybových her |
vyjmenovat vhodné pohybové hry vzhledem k danému cíli |
vyjmenovat vhodné pohybové hry vzhledem k danému cíli |
popsat běžné, méně známé i netradiční pohybové hry |
popsat běžné, méně známé i netradiční pohybové hry |
dělit pohybové hry z různých hledisek |
dělit pohybové hry z různých hledisek |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat didaktické postupy a metody při nácviku nových pohybových her |
aplikovat didaktické postupy a metody při nácviku nových pohybových her |
vyhodnotit bezpečnostní rizika při dané pohybové hře a minimalizovat je |
vyhodnotit bezpečnostní rizika při dané pohybové hře a minimalizovat je |
vhodně volit pohybové hry vzhledem k danému cíli |
vhodně volit pohybové hry vzhledem k danému cíli |
vhodně volit pohybové hry vzhledem kvyučovací části hodiny tělesné výchovy |
vhodně volit pohybové hry vzhledem kvyučovací části hodiny tělesné výchovy |
reflektovat průběh pohybových her |
reflektovat průběh pohybových her |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Blahutková, M., Küchelová, Z., Nadolska, A., & Sližik, M. Psychomotorika pro tebe. Brno: Cerm. 2017.
-
Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
-
Hrazdira, E. Pohybové hry. Brno: Masarykova univerzita. 2014.
-
Petillon, H. 1000 her pro školy, kroužky a volný čas: od Atomů po Život na ostrově. 1. vyd. Brno: Edika, 2013.
-
Pokorný, I. Pohybové hry pro školáky. Praha: Grada. 2019.
-
Zapletal, M. Velká encyklopedie her 1-4. Praha: Olympia, 1986.
-
Zimmer, R. Sport und Spiel im Kindergarten. Aachen: Meyer & Meyer Verlag, 2015.
|