Předmět: Pohybové hry

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Pohybové hry
Kód předmětu USP/M3PH
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: - Úvod do teorie pohybových her. - Metodika a nácvik nových pohybových her. - Bezpečnost při realizaci pohybových her. - Hry pro přípravu organizmu na pohybovou činnost. - Seznamovací hry. - Hry pro rozvoj motorických schopností (kondičních, koordinačních, hybridních). - Hry pro rozvoj vybraných motorických dovedností. - Hry pro rozvoj orientace v prostoru. - Hry s míčem. Soutěživé hry. - Hry pro rozvoj senzomotoriky a dalších vybraných psychických funkcí. - Hry pro rozvoj sociálních kompetencí dětí a vzájemné spolupráce. - Hry pro relaxaci, uvolnění a zklidnění.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studenti mají znalosti zeZákladů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví vprimárním vzdělávání a zRozvoje pohybových dovedností.
Studenti mají znalosti zeZákladů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví vprimárním vzdělávání a zRozvoje pohybových dovedností.
Výsledky učení
popsat bezpečnostní rizika, které mohou nastat při pohybových hrách
popsat bezpečnostní rizika, které mohou nastat při pohybových hrách
vyjmenovat metodické postupy pro nácvik nových pohybových her
vyjmenovat metodické postupy pro nácvik nových pohybových her
vyjmenovat vhodné pohybové hry vzhledem k danému cíli
vyjmenovat vhodné pohybové hry vzhledem k danému cíli
popsat běžné, méně známé i netradiční pohybové hry
popsat běžné, méně známé i netradiční pohybové hry
dělit pohybové hry z různých hledisek
dělit pohybové hry z různých hledisek
Odborné dovednosti
aplikovat didaktické postupy a metody při nácviku nových pohybových her
aplikovat didaktické postupy a metody při nácviku nových pohybových her
vyhodnotit bezpečnostní rizika při dané pohybové hře a minimalizovat je
vyhodnotit bezpečnostní rizika při dané pohybové hře a minimalizovat je
vhodně volit pohybové hry vzhledem k danému cíli
vhodně volit pohybové hry vzhledem k danému cíli
vhodně volit pohybové hry vzhledem kvyučovací části hodiny tělesné výchovy
vhodně volit pohybové hry vzhledem kvyučovací části hodiny tělesné výchovy
reflektovat průběh pohybových her
reflektovat průběh pohybových her
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Blahutková, M., Küchelová, Z., Nadolska, A., & Sližik, M. Psychomotorika pro tebe. Brno: Cerm. 2017.
  • Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
  • Hrazdira, E. Pohybové hry. Brno: Masarykova univerzita. 2014.
  • Petillon, H. 1000 her pro školy, kroužky a volný čas: od Atomů po Život na ostrově. 1. vyd. Brno: Edika, 2013.
  • Pokorný, I. Pohybové hry pro školáky. Praha: Grada. 2019.
  • Zapletal, M. Velká encyklopedie her 1-4. Praha: Olympia, 1986.
  • Zimmer, R. Sport und Spiel im Kindergarten. Aachen: Meyer & Meyer Verlag, 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr