Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Žáková Iva, Mgr. Ph.D.
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Specifika uspořádání vysoké školy a vysokoškolského studia (ve srovnání se studiem na nižších stupních škol). 2. Akademické tituly a funkce, akademické obřady (imatrikulace, promoce). 3. Organizační formy a metody výuky, způsoby hodnocení studia na vysoké škole. 4. Kvalifikační práce - jejich funkce, podoby, styl; akademické psaní a tvůrčí (badatelské) aktivity studujících. 5. Specifické nároky studia na FHS UTB (v konkrétním studijním programu). 6. Možnosti podpory studentského života (studentské spolky, iniciativy apod.) a aktivit studentů. 7. Možnosti poradenství v oblastech studia (např. při ohrožení studijním neúspěchem). 8. Nároky učitelské profese a orientace v možnostech profesního a kariérového rozvoje. 9. Výzvy spolupráce učitelů s dalšími profesemi (např. speciální pedagogové, psychologové, pediatři).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nejsou stanoveny (jedná se o kurz v úvodní fázi studia). |
Nejsou stanoveny (jedná se o kurz v úvodní fázi studia). |
Odborné dovednosti |
---|
Nejsou stanoveny (jedná se o kurz v úvodní fázi studia). |
Nejsou stanoveny (jedná se o kurz v úvodní fázi studia). |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
specifikovat nároky vysokoškolského studia a možnosti poradenství a podpory |
specifikovat nároky vysokoškolského studia a možnosti poradenství a podpory |
oslovovat v akademickém prostředí a orientovat se v rolích a funkcích akademiků |
oslovovat v akademickém prostředí a orientovat se v rolích a funkcích akademiků |
osvojit si orientaci v akademickém prostředí |
osvojit si orientaci v akademickém prostředí |
osvojit si základní organizační formy a metody výuky na vysoké škole |
osvojit si základní organizační formy a metody výuky na vysoké škole |
vyjmenovat možnosti a formy poradenství pro studenty |
vyjmenovat možnosti a formy poradenství pro studenty |
Odborné dovednosti |
---|
orientačně posoudit své studijní předpoklady a předpoklady pro výkon budoucí profese |
orientačně posoudit své studijní předpoklady a předpoklady pro výkon budoucí profese |
orientovat se v systému vysokoškolského studia na fakultě |
orientovat se v systému vysokoškolského studia na fakultě |
využívat znalosti z kurzu ve prospěch svého studia |
využívat znalosti z kurzu ve prospěch svého studia |
prokázat adaptabilitu a orientační schopnosti |
prokázat adaptabilitu a orientační schopnosti |
vyhledat odbornou pomoc při obtížích se studiem |
vyhledat odbornou pomoc při obtížích se studiem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Kolokvium |
Kolokvium |
Doporučená literatura
|
-
Jirásek, I. Zážitková pedagogika. Praha: Portál, 2019. ISBN 9788026214854.
-
KLIPPERT, H. Nápadník aktivit pro trénink komunikace a komunikačních kompetencí. Brno: Edika, 2013.
-
Kodým, M. Metody rozvoje sociálních dovedností.. Grada, 2016.
-
Rohlíková, L., & Vejvodová, V. Vyučovací metody na vysoké škole: Praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada. 2012.
-
Svoboda, M. & Gažáková, E. Osobnostně sociální rozvoj studentů ? budoucích učitelů. PdF ZČU v Plzni. 2020.
-
Šimanovský, Z., Šimanovská, B. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2005.
|