Předmět: Náslechová praxe s reflexí 1 a tvorba profesního portfolia

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Náslechová praxe s reflexí 1 a tvorba profesního portfolia
Kód předmětu USP/M1NPX
Organizační forma výuky Odborná praxe + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Pedagogické portfolio. - Podstata (sebe)reflexe, zpětná vazba. - Interakce ve výuce. - Snímek pracovního dne učitele.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Exkurze - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studenti se nachází v prvním semestru studia, předpokládá se obecná znalost školního prostředí z pohledu žáka.
Studenti se nachází v prvním semestru studia, předpokládá se obecná znalost školního prostředí z pohledu žáka.
Výsledky učení
základní pojmy týkající se pedagogické praxe
základní pojmy týkající se pedagogické praxe
nástroje vhodné pro pozorování pedagogické interakce
nástroje vhodné pro pozorování pedagogické interakce
rozdíl mezi zpětnou vazbou a (sebe)reflexí
rozdíl mezi zpětnou vazbou a (sebe)reflexí
základní pracovní činnosti učitele na 1. stupni základní školy
základní pracovní činnosti učitele na 1. stupni základní školy
podstatu tvorby a navazující práce s pedagogickým portfoliem
podstatu tvorby a navazující práce s pedagogickým portfoliem
Odborné dovednosti
pracovat s pedagogickým portfoliem
pracovat s pedagogickým portfoliem
vysvětlit rozdíl mezi reflexí a zpětnou vazbou
vysvětlit rozdíl mezi reflexí a zpětnou vazbou
vybrat a použít vhodné nástroje pro pozorování pedagogické interakce
vybrat a použít vhodné nástroje pro pozorování pedagogické interakce
popsat rámcové činnosti učitele na 1. stupni základní školy
popsat rámcové činnosti učitele na 1. stupni základní školy
komunikovat o běžných i netypických interakcích pozorovaných během praxe
komunikovat o běžných i netypických interakcích pozorovaných během praxe
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Odborné dovednosti
Sebereflexe
Sebereflexe
Exkurze
Exkurze
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Lunenberg, M., Dengerink, J., & Korthagen, F. The Professional Teacher Educator Roles, Behaviour, and Professional Development of Teacher Educators. Rotterdam: Sense Publishers. 2014.
  • Spilková, V., Tomková, A., Mazáčová, N., & Kargerová, J. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Redita. 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr