Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Pedagogické portfolio. - Podstata (sebe)reflexe, zpětná vazba. - Interakce ve výuce. - Snímek pracovního dne učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Exkurze
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti se nachází v prvním semestru studia, předpokládá se obecná znalost školního prostředí z pohledu žáka. |
Studenti se nachází v prvním semestru studia, předpokládá se obecná znalost školního prostředí z pohledu žáka. |
Výsledky učení |
---|
základní pojmy týkající se pedagogické praxe |
základní pojmy týkající se pedagogické praxe |
nástroje vhodné pro pozorování pedagogické interakce |
nástroje vhodné pro pozorování pedagogické interakce |
rozdíl mezi zpětnou vazbou a (sebe)reflexí |
rozdíl mezi zpětnou vazbou a (sebe)reflexí |
základní pracovní činnosti učitele na 1. stupni základní školy |
základní pracovní činnosti učitele na 1. stupni základní školy |
podstatu tvorby a navazující práce s pedagogickým portfoliem |
podstatu tvorby a navazující práce s pedagogickým portfoliem |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s pedagogickým portfoliem |
pracovat s pedagogickým portfoliem |
vysvětlit rozdíl mezi reflexí a zpětnou vazbou |
vysvětlit rozdíl mezi reflexí a zpětnou vazbou |
vybrat a použít vhodné nástroje pro pozorování pedagogické interakce |
vybrat a použít vhodné nástroje pro pozorování pedagogické interakce |
popsat rámcové činnosti učitele na 1. stupni základní školy |
popsat rámcové činnosti učitele na 1. stupni základní školy |
komunikovat o běžných i netypických interakcích pozorovaných během praxe |
komunikovat o běžných i netypických interakcích pozorovaných během praxe |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Exkurze |
Exkurze |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Lunenberg, M., Dengerink, J., & Korthagen, F. The Professional Teacher Educator Roles, Behaviour, and Professional Development of Teacher Educators. Rotterdam: Sense Publishers. 2014.
-
Spilková, V., Tomková, A., Mazáčová, N., & Kargerová, J. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Redita. 2015.
|