Předmět: Game and its Educational Use

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Game and its Educational Use
Kód předmětu USP/EK1HE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Janiš Kamil, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Game theory, conception of games in historical context (history of games, game in educational theories of eminent representatives). - Peculiarities of pre-school child games, attributes and signs of games, developmental phases of games, typology of games. - Use of educational games in kindergarten. - Historical view of toys, contemporary toys. - Design of educational toy and its use in the educational process.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 36 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 44 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
popíše teorie her v historickém kontextu
popíše teorie her v historickém kontextu
definuje hru dle vybraných pojetí
definuje hru dle vybraných pojetí
popíše dítě předškolního věku jako aktéra hry
popíše dítě předškolního věku jako aktéra hry
popíše význam hry, vývojové etapy hry, specifika her, typologie her dětí předškolního věku
popíše význam hry, vývojové etapy hry, specifika her, typologie her dětí předškolního věku
vysvětlí význam hračky dítěte předškolního věku
vysvětlí význam hračky dítěte předškolního věku
Odborné dovednosti
vytvoří seminární práci o specificích hry dítěte předškolního věku
vytvoří seminární práci o specificích hry dítěte předškolního věku
prezentuje znalosti o specificích hry dítěte předškolního věku
prezentuje znalosti o specificích hry dítěte předškolního věku
vytvoří portfolio her pro děti předškolního věku
vytvoří portfolio her pro děti předškolního věku
vyhodnotí vhodnost hračky pro dítě předškolního věku
vyhodnotí vhodnost hračky pro dítě předškolního věku
aplikuje osvojené znalosti o významu, vývojových etapách, specificích a typologiích hry v procesu tvorby herního programu
aplikuje osvojené znalosti o významu, vývojových etapách, specificích a typologiích hry v procesu tvorby herního programu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Demonstrace
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Známkou
Známkou
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Alotaibi Manar. Game-based learning in early childhood education: a systematic review and meta-analysis. 2024.
  • Forrest Sandy. Great Big Book of Children's Games. 2003. ISBN 0071422463.
  • Piziak Veronica. Developing Educational Games for Preschool Children to Improve Dietary Choices and Exercise Capacity. 2021.
  • Undheim Marianne. Children and teachers engaging together with digital technology in early childhood education and care institutions: a literature review. 2021.
  • Vlassis Joele et al. Developing arithmetic skills in kindergarten through a game-based approach: a major issue for learners and a challenge for teachers. 2022.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr