|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Game theory, conception of games in historical context (history of games, game in educational theories of eminent representatives). - Peculiarities of pre-school child games, attributes and signs of games, developmental phases of games, typology of games. - Use of educational games in kindergarten. - Historical view of toys, contemporary toys. - Design of educational toy and its use in the educational process.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popíše teorie her v historickém kontextu |
| popíše teorie her v historickém kontextu |
| definuje hru dle vybraných pojetí |
| definuje hru dle vybraných pojetí |
| popíše dítě předškolního věku jako aktéra hry |
| popíše dítě předškolního věku jako aktéra hry |
| popíše význam hry, vývojové etapy hry, specifika her, typologie her dětí předškolního věku |
| popíše význam hry, vývojové etapy hry, specifika her, typologie her dětí předškolního věku |
| vysvětlí význam hračky dítěte předškolního věku |
| vysvětlí význam hračky dítěte předškolního věku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvoří seminární práci o specificích hry dítěte předškolního věku |
| vytvoří seminární práci o specificích hry dítěte předškolního věku |
| prezentuje znalosti o specificích hry dítěte předškolního věku |
| prezentuje znalosti o specificích hry dítěte předškolního věku |
| vytvoří portfolio her pro děti předškolního věku |
| vytvoří portfolio her pro děti předškolního věku |
| vyhodnotí vhodnost hračky pro dítě předškolního věku |
| vyhodnotí vhodnost hračky pro dítě předškolního věku |
| aplikuje osvojené znalosti o významu, vývojových etapách, specificích a typologiích hry v procesu tvorby herního programu |
| aplikuje osvojené znalosti o významu, vývojových etapách, specificích a typologiích hry v procesu tvorby herního programu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Alotaibi Manar. Game-based learning in early childhood education: a systematic review and meta-analysis. 2024.
-
Forrest Sandy. Great Big Book of Children's Games. 2003. ISBN 0071422463.
-
Piziak Veronica. Developing Educational Games for Preschool Children to Improve Dietary Choices and Exercise Capacity. 2021.
-
Undheim Marianne. Children and teachers engaging together with digital technology in early childhood education and care institutions: a literature review. 2021.
-
Vlassis Joele et al. Developing arithmetic skills in kindergarten through a game-based approach: a major issue for learners and a challenge for teachers. 2022.
|