Vyučující
|
-
Suchánková Eliška, Mgr. Ph.D.
-
Janiš Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Teorie hry, pojetí hry v historickém kontextu (dějiny her, hra v pedagogických koncepcích významných představitelů). - Specifika hry dětí předškolního věku, atributy a znaky hry, vývojové etapy hry, typologie her. - Využití edukační hry v mateřské škole. - Hra jako diagnostický prostředek. - Historický pohled na hračku, hračka v současnosti. - Návrh didaktické hračky a její využití v edukačním procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
popíše teorie her v historickém kontextu |
popíše teorie her v historickém kontextu |
definuje hru dle vybraných pojetí |
definuje hru dle vybraných pojetí |
popíše dítě předškolního věku jako aktéra hry |
popíše dítě předškolního věku jako aktéra hry |
popíše význam hry, vývojové etapy hry, specifika her, typologie her dětí předškolního věku |
popíše význam hry, vývojové etapy hry, specifika her, typologie her dětí předškolního věku |
vysvětlí význam hračky dítěte předškolního věku |
vysvětlí význam hračky dítěte předškolního věku |
Odborné dovednosti |
---|
vytvoří seminární práci o specificích hry dítěte předškolního věku |
vytvoří seminární práci o specificích hry dítěte předškolního věku |
prezentuje znalosti o specificích hry dítěte předškolního věku |
prezentuje znalosti o specificích hry dítěte předškolního věku |
vytvoří portfolio her pro děti předškolního věku |
vytvoří portfolio her pro děti předškolního věku |
vyhodnotí vhodnost hračky pro dítě předškolního věku |
vyhodnotí vhodnost hračky pro dítě předškolního věku |
aplikuje osvojené znalosti o významu, vývojových etapách, specificích a typologiích hry v procesu tvorby herního programu |
aplikuje osvojené znalosti o významu, vývojových etapách, specificích a typologiích hry v procesu tvorby herního programu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha, 2005.
-
MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Praha, 1978.
-
MIŠURCOVÁ, V., FIŠER, J., FIXL, V. Hra a hračka v životě dítěte. Praha, 1980.
-
PODHÁJECKÁ, M. a kol. Edukačnými hrami poznávame svet. Prešov, 2006.
|