Předmět: Solving of Educational Situations

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Solving of Educational Situations
Kód předmětu USP/E4RV
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Education, the educational situation. - Educational issues, troubled and unruly pupil. - Behaviour disorders (disorder from the perspective of psychology, special education, and medical manuals). - Teacher and a problem student. - Disciplinary resources. - Work with troubled and unruly pupils and individuals with behavioural disorders, providing institutional support - The re-education process. - Practical problem solving of educational situations.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
  • Semestrální práce - 65 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 60 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
vymezit základní pojmy výchovy a vzdělávání v mezinárodním kontextu
vymezit základní pojmy výchovy a vzdělávání v mezinárodním kontextu
popsat role učitele a žáka v řešení pedagogických situací
popsat role učitele a žáka v řešení pedagogických situací
uvést návrhy řešení vybraných pedagogických problémů
uvést návrhy řešení vybraných pedagogických problémů
vymezit oblast diagnostikování rodinného prostředí ve vazbě na řešení výchovných situací
vymezit oblast diagnostikování rodinného prostředí ve vazbě na řešení výchovných situací
definovat vybrané poruchy chování a jednání
definovat vybrané poruchy chování a jednání
Odborné dovednosti
analyzovat teoretická východiska výchovných problémů dětí, žáků a studentů
analyzovat teoretická východiska výchovných problémů dětí, žáků a studentů
diskutovat o možnostech řešení pedagogických situací s problémem
diskutovat o možnostech řešení pedagogických situací s problémem
navrhovat řešení výchovných problémů s oporou o literaturu
navrhovat řešení výchovných problémů s oporou o literaturu
orientovat se v příčinách poruch chování a jednání žáků
orientovat se v příčinách poruch chování a jednání žáků
popsat souvislosti rodinného a školního prostředí
popsat souvislosti rodinného a školního prostředí
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Corno, L., & Anderman, E. M. (Eds.). Handbook of educational psychology. Routledge, Taylor & Francis Group. 2016.
  • Sheldon, S. B., & Turner-Vorbeck, T. (Eds.). The Wiley handbook of family, school, and community relationships in education. Wiley Blackwell. Wiley Blackwell. 2019.
  • Tough, P. How children succeed: grit, curiosity, and the hidden power of character. Mariner Books, Houghton Mifflin Harcourt. 2013.
  • Vangelisti, A. L., & Perlman, D. (Eds.). The Cambridge handbook of personal relationships (Second edition). Cambridge University Press. 2018.
  • Wilson., E. School-based research: a guide for education students. SAGE. 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr