|
Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Education, the educational situation. - Educational issues, troubled and unruly pupil. - Behaviour disorders (disorder from the perspective of psychology, special education, and medical manuals). - Teacher and a problem student. - Disciplinary resources. - Work with troubled and unruly pupils and individuals with behavioural disorders, providing institutional support - The re-education process. - Practical problem solving of educational situations.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
- Semestrální práce
- 65 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| vymezit základní pojmy výchovy a vzdělávání v mezinárodním kontextu |
| vymezit základní pojmy výchovy a vzdělávání v mezinárodním kontextu |
| popsat role učitele a žáka v řešení pedagogických situací |
| popsat role učitele a žáka v řešení pedagogických situací |
| uvést návrhy řešení vybraných pedagogických problémů |
| uvést návrhy řešení vybraných pedagogických problémů |
| vymezit oblast diagnostikování rodinného prostředí ve vazbě na řešení výchovných situací |
| vymezit oblast diagnostikování rodinného prostředí ve vazbě na řešení výchovných situací |
| definovat vybrané poruchy chování a jednání |
| definovat vybrané poruchy chování a jednání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat teoretická východiska výchovných problémů dětí, žáků a studentů |
| analyzovat teoretická východiska výchovných problémů dětí, žáků a studentů |
| diskutovat o možnostech řešení pedagogických situací s problémem |
| diskutovat o možnostech řešení pedagogických situací s problémem |
| navrhovat řešení výchovných problémů s oporou o literaturu |
| navrhovat řešení výchovných problémů s oporou o literaturu |
| orientovat se v příčinách poruch chování a jednání žáků |
| orientovat se v příčinách poruch chování a jednání žáků |
| popsat souvislosti rodinného a školního prostředí |
| popsat souvislosti rodinného a školního prostředí |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Corno, L., & Anderman, E. M. (Eds.). Handbook of educational psychology. Routledge, Taylor & Francis Group. 2016.
-
Sheldon, S. B., & Turner-Vorbeck, T. (Eds.). The Wiley handbook of family, school, and community relationships in education. Wiley Blackwell. Wiley Blackwell. 2019.
-
Tough, P. How children succeed: grit, curiosity, and the hidden power of character. Mariner Books, Houghton Mifflin Harcourt. 2013.
-
Vangelisti, A. L., & Perlman, D. (Eds.). The Cambridge handbook of personal relationships (Second edition). Cambridge University Press. 2018.
-
Wilson., E. School-based research: a guide for education students. SAGE. 2017.
|