Předmět: Psychomotorics

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Psychomotorics
Kód předmětu USP/E2PMO
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Psychomotorika její vývoj, cíle a úkoly. Osobnost dítěte. Psychický a sociální vývoj. Motorický vývoj dítěte. Anatomickofyziologické aspekty. Charakteristika pohybové aktivity. Motivace. Vztah dítě - rodič.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
znát pojetí psychomotoriky jako systému pohybových aktivit jako prostředku k odpovědné výchově jedince
znát pojetí psychomotoriky jako systému pohybových aktivit jako prostředku k odpovědné výchově jedince
vyjmenovat herní zásady psychomotorických činností
vyjmenovat herní zásady psychomotorických činností
popsat obecné metodické zásady pro uplatňování psychomotorických činností
popsat obecné metodické zásady pro uplatňování psychomotorických činností
popsat stavbu psychomotorické lekce
popsat stavbu psychomotorické lekce
vyjmenovat netradiční pomůcky využitelné v psychomotorice
vyjmenovat netradiční pomůcky využitelné v psychomotorice
Odborné dovednosti
užívat psychomotorických aktivit jako kompenzace výkonově orientovaných pohybových činností
užívat psychomotorických aktivit jako kompenzace výkonově orientovaných pohybových činností
užívat formujícího efektu psychomotorických aktivit pro působení na psychiku žáka
užívat formujícího efektu psychomotorických aktivit pro působení na psychiku žáka
připravit lekci psychomotorických aktivit s daným cílem
připravit lekci psychomotorických aktivit s daným cílem
aplikovat herní zásady psychomotorických aktivit
aplikovat herní zásady psychomotorických aktivit
reflektovat průběh psychomotorických aktivit
reflektovat průběh psychomotorických aktivit
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorické hry. Brno, 2005.
  • BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno, MU PF, 2007.
  • HERMANOVÁ, S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1994.
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha Portál, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr