|
Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Psychomotor skills. Development, aims, and tasks. - Personality of a child. - Psychological and social development. - Motor development of a child. - Anatomical and physiological aspects. - Characteristics of movement. - Motivation. - Child-parent relationships.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| znát pojetí psychomotoriky jako systému pohybových aktivit jako prostředku k odpovědné výchově jedince |
| znát pojetí psychomotoriky jako systému pohybových aktivit jako prostředku k odpovědné výchově jedince |
| vyjmenovat herní zásady psychomotorických činností |
| vyjmenovat herní zásady psychomotorických činností |
| popsat obecné metodické zásady pro uplatňování psychomotorických činností |
| popsat obecné metodické zásady pro uplatňování psychomotorických činností |
| popsat stavbu psychomotorické lekce |
| popsat stavbu psychomotorické lekce |
| vyjmenovat netradiční pomůcky využitelné v psychomotorice |
| vyjmenovat netradiční pomůcky využitelné v psychomotorice |
| Odborné dovednosti |
|---|
| užívat psychomotorických aktivit jako kompenzace výkonově orientovaných pohybových činností |
| užívat psychomotorických aktivit jako kompenzace výkonově orientovaných pohybových činností |
| užívat formujícího efektu psychomotorických aktivit pro působení na psychiku žáka |
| užívat formujícího efektu psychomotorických aktivit pro působení na psychiku žáka |
| připravit lekci psychomotorických aktivit s daným cílem |
| připravit lekci psychomotorických aktivit s daným cílem |
| aplikovat herní zásady psychomotorických aktivit |
| aplikovat herní zásady psychomotorických aktivit |
| reflektovat průběh psychomotorických aktivit |
| reflektovat průběh psychomotorických aktivit |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Hátlová, B., Sörensen, M. Psychomotor therapy and motivation for physical activity. Univerzita Jana Evalingelisty Purkyně. ISBN 978-80-7561-346-2.
-
Späker, T. Psychomotorik in der Natur. Reinhardt, 2023.
-
Zimmer, R. Handbuch der Psychomotorik: Theorie und Praxis der psychomotorischen Förderung von Kindern. Freiburg: Herder, 2012.
|