Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Psychomotorika její vývoj, cíle a úkoly. Osobnost dítěte. Psychický a sociální vývoj. Motorický vývoj dítěte. Anatomickofyziologické aspekty. Charakteristika pohybové aktivity. Motivace. Vztah dítě - rodič.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
znát pojetí psychomotoriky jako systému pohybových aktivit jako prostředku k odpovědné výchově jedince |
znát pojetí psychomotoriky jako systému pohybových aktivit jako prostředku k odpovědné výchově jedince |
vyjmenovat herní zásady psychomotorických činností |
vyjmenovat herní zásady psychomotorických činností |
popsat obecné metodické zásady pro uplatňování psychomotorických činností |
popsat obecné metodické zásady pro uplatňování psychomotorických činností |
popsat stavbu psychomotorické lekce |
popsat stavbu psychomotorické lekce |
vyjmenovat netradiční pomůcky využitelné v psychomotorice |
vyjmenovat netradiční pomůcky využitelné v psychomotorice |
Odborné dovednosti |
---|
užívat psychomotorických aktivit jako kompenzace výkonově orientovaných pohybových činností |
užívat psychomotorických aktivit jako kompenzace výkonově orientovaných pohybových činností |
užívat formujícího efektu psychomotorických aktivit pro působení na psychiku žáka |
užívat formujícího efektu psychomotorických aktivit pro působení na psychiku žáka |
připravit lekci psychomotorických aktivit s daným cílem |
připravit lekci psychomotorických aktivit s daným cílem |
aplikovat herní zásady psychomotorických aktivit |
aplikovat herní zásady psychomotorických aktivit |
reflektovat průběh psychomotorických aktivit |
reflektovat průběh psychomotorických aktivit |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorické hry. Brno, 2005.
-
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno, MU PF, 2007.
-
HERMANOVÁ, S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1994.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha Portál, 2001.
|