Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Characteristics of relationships of concepts of pedagogical diagnostics, diagnosis, diagnosing, diagnostic aetiology and symptomatology, pedagogical prognosis. - Characteristics of diagnostic methods and their classification. - Tools for assembling results of a diagnostic into a written report. - Elaborating a written report from observation of a particular pupil. - Starting points of school assessment in a holistic concept. - Reflection of errors in school assessment of pupils and their learning activities.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza textu
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pedagogické diagnostiky jako vědní disciplíny |
pedagogické diagnostiky jako vědní disciplíny |
pedagogického diagnostikování ve vybraných oblastech rozvoje dítěte předškolního věku |
pedagogického diagnostikování ve vybraných oblastech rozvoje dítěte předškolního věku |
diagnostických metod a nástrojů využitelných při diagnostikování dětí v mateřské škole |
diagnostických metod a nástrojů využitelných při diagnostikování dětí v mateřské škole |
portfolia jako diagnostického nástroje učitele |
portfolia jako diagnostického nástroje učitele |
specifik diagnostické činnosti učitele mateřské školy |
specifik diagnostické činnosti učitele mateřské školy |
Odborné dovednosti |
---|
definovat pedagogickou diagnostiku a pedagogické diagnostikování |
definovat pedagogickou diagnostiku a pedagogické diagnostikování |
popsat vybrané metody a nástroje pedagogické diagnostiky |
popsat vybrané metody a nástroje pedagogické diagnostiky |
navrhnout a obhájit diagnostické portfolio dítěte v mateřské škole |
navrhnout a obhájit diagnostické portfolio dítěte v mateřské škole |
vymezit oblasti pedagogického diagnostikování dětí předškolního věku |
vymezit oblasti pedagogického diagnostikování dětí předškolního věku |
popsat autodiagnostiku učitele |
popsat autodiagnostiku učitele |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Analýza textu |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza výkonů studenta |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Boyle, B., & Charles, M. Formative assessment for teaching and learning. Sage, 2014.
-
Gavora, P. Akí sú moji žiaci?: pedagogická diagnostika žiaka. Enigma, 2015.
-
Hansen, A. Reflective learning and teaching in primary schools. Sage Publications, 2017.
|