Předmět: Pedagogical Diagnostics

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Pedagogical Diagnostics
Kód předmětu USP/E1PD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Characteristics of relationships of concepts of pedagogical diagnostics, diagnosis, diagnosing, diagnostic aetiology and symptomatology, pedagogical prognosis. - Characteristics of diagnostic methods and their classification. - Tools for assembling results of a diagnostic into a written report. - Elaborating a written report from observation of a particular pupil. - Starting points of school assessment in a holistic concept. - Reflection of errors in school assessment of pupils and their learning activities.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza textu
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
pedagogické diagnostiky jako vědní disciplíny
pedagogické diagnostiky jako vědní disciplíny
pedagogického diagnostikování ve vybraných oblastech rozvoje dítěte předškolního věku
pedagogického diagnostikování ve vybraných oblastech rozvoje dítěte předškolního věku
diagnostických metod a nástrojů využitelných při diagnostikování dětí v mateřské škole
diagnostických metod a nástrojů využitelných při diagnostikování dětí v mateřské škole
portfolia jako diagnostického nástroje učitele
portfolia jako diagnostického nástroje učitele
specifik diagnostické činnosti učitele mateřské školy
specifik diagnostické činnosti učitele mateřské školy
Odborné dovednosti
definovat pedagogickou diagnostiku a pedagogické diagnostikování
definovat pedagogickou diagnostiku a pedagogické diagnostikování
popsat vybrané metody a nástroje pedagogické diagnostiky
popsat vybrané metody a nástroje pedagogické diagnostiky
navrhnout a obhájit diagnostické portfolio dítěte v mateřské škole
navrhnout a obhájit diagnostické portfolio dítěte v mateřské škole
vymezit oblasti pedagogického diagnostikování dětí předškolního věku
vymezit oblasti pedagogického diagnostikování dětí předškolního věku
popsat autodiagnostiku učitele
popsat autodiagnostiku učitele
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Analýza textu
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Boyle, B., & Charles, M. Formative assessment for teaching and learning. Sage, 2014.
  • Gavora, P. Akí sú moji žiaci?: pedagogická diagnostika žiaka. Enigma, 2015.
  • Hansen, A. Reflective learning and teaching in primary schools. Sage Publications, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr