Předmět: Drama Education

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Drama Education
Kód předmětu USP/E1DE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Theater and drama. - Drama as a method of complex personality development, personality education. - The role and meaning of language in drama. - Characteristics of individual strategies and techniques of drama. - Practical exercises using dramatic techniques integrating, relaxing and exercising for the development of different senses. - Interpretation of literary texts and other cultural texts using dramatic techniques. - Ways of using drama in the educational process.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Sebereflexe, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
principy a cíle dramatické výchovy
principy a cíle dramatické výchovy
využití dramatické výchovy na 1. stupni základní školy
využití dramatické výchovy na 1. stupni základní školy
vybrané metody dramatické výchovy
vybrané metody dramatické výchovy
význam reflexe v dramatické výchově
význam reflexe v dramatické výchově
rozdíly mezi divadelním uměním a dramatickou výchovou
rozdíly mezi divadelním uměním a dramatickou výchovou
Odborné dovednosti
definovat význam dramatické výchovy ve vzdělávacím procesu
definovat význam dramatické výchovy ve vzdělávacím procesu
zapojit se do her a dramatických cvičení
zapojit se do her a dramatických cvičení
reagovat na druhé ve skupinové činnosti
reagovat na druhé ve skupinové činnosti
vytvořit vlastní přípravu na vyučovací hodinu s využitím metod a technik dramatické výchovy
vytvořit vlastní přípravu na vyučovací hodinu s využitím metod a technik dramatické výchovy
reflektovat proces při dramatických činnostech
reflektovat proces při dramatických činnostech
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Sebereflexe
Sebereflexe
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Goodwin, J. Using drama to support literacy activities for children aged 7 to 14. Paul Chapman, 2006.
  • Water, M. van de, McAvoy, M., & Hunt, K. Drama and education: performance methodologies for teaching nad learning. Routledge, Taylor&Francis Group, 2015.
  • Zachest, K. Drama games for young children. Nick Hern Books, 2016.
  • Zimmerman, S. More theatre games for young performers: improvisations and exercises for developing acting skills. Meriwether Publishing, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr