Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Theater and drama. - Drama as a method of complex personality development, personality education. - The role and meaning of language in drama. - Characteristics of individual strategies and techniques of drama. - Practical exercises using dramatic techniques integrating, relaxing and exercising for the development of different senses. - Interpretation of literary texts and other cultural texts using dramatic techniques. - Ways of using drama in the educational process.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Sebereflexe, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
principy a cíle dramatické výchovy |
principy a cíle dramatické výchovy |
využití dramatické výchovy na 1. stupni základní školy |
využití dramatické výchovy na 1. stupni základní školy |
vybrané metody dramatické výchovy |
vybrané metody dramatické výchovy |
význam reflexe v dramatické výchově |
význam reflexe v dramatické výchově |
rozdíly mezi divadelním uměním a dramatickou výchovou |
rozdíly mezi divadelním uměním a dramatickou výchovou |
Odborné dovednosti |
---|
definovat význam dramatické výchovy ve vzdělávacím procesu |
definovat význam dramatické výchovy ve vzdělávacím procesu |
zapojit se do her a dramatických cvičení |
zapojit se do her a dramatických cvičení |
reagovat na druhé ve skupinové činnosti |
reagovat na druhé ve skupinové činnosti |
vytvořit vlastní přípravu na vyučovací hodinu s využitím metod a technik dramatické výchovy |
vytvořit vlastní přípravu na vyučovací hodinu s využitím metod a technik dramatické výchovy |
reflektovat proces při dramatických činnostech |
reflektovat proces při dramatických činnostech |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Goodwin, J. Using drama to support literacy activities for children aged 7 to 14. Paul Chapman, 2006.
-
Water, M. van de, McAvoy, M., & Hunt, K. Drama and education: performance methodologies for teaching nad learning. Routledge, Taylor&Francis Group, 2015.
-
Zachest, K. Drama games for young children. Nick Hern Books, 2016.
-
Zimmerman, S. More theatre games for young performers: improvisations and exercises for developing acting skills. Meriwether Publishing, 2004.
|