| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Matušů Renáta, Mgr. lic. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Zdroje sociální psychologie. - Proces socializace a regulace lidského chování. - Identita a instituce - dva póly konstitující lidské sociální chování. - Budování identity jako celoživotní proces.  - Dynamika lidského sociálního chování. - Virtuální světy a jejich vliv na identitu. - Virtuální světy a jejich vliv na sociální chování. - Sociální sítě.  - Interakce člověk x algoritmus. - Vstup umělé inteligence do mezilidských vztahů. - Jedinec a skupina. - Afiliace a atraktivita, udržování a rozvoj vztahů. - Psychologie moci, násilí a agrese. - Člověk ve světě práce. - Člověk ve světě umění. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, Práce studentů ve dvojicích
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 42 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 23 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| pojmů instituce a identita | 
| pojmů instituce a identita | 
| různých teoretických pojetí identity | 
| různých teoretických pojetí identity | 
| duální povahy identity | 
| duální povahy identity | 
| instituce zaměstnání jako významného prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti | 
| instituce zaměstnání jako významného prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti | 
| dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání | 
| dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání | 
| sociální a kooperativní povahy instituce zaměstnání | 
| sociální a kooperativní povahy instituce zaměstnání | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| analyzovat texty a audiovizuální materiály s tématikou aplikované sociální psychologie | 
| analyzovat texty a audiovizuální materiály s tématikou aplikované sociální psychologie | 
| citlivě vnímat identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje | 
| citlivě vnímat identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje | 
| vysvětlit souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi | 
| vysvětlit souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi | 
| spolupracovat teamově při řešení společného úkolu | 
| spolupracovat teamově při řešení společného úkolu | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Analýza textu | 
| Analýza textu | 
| Práce studentů ve dvojicích | 
| Práce studentů ve dvojicích | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Analýza seminární práce | 
| Analýza seminární práce | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Kolokvium | 
| Kolokvium | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel. Marienthal: sociografie komunity nezaměstnaných. 
                
 
            
                
                - 
                    MYERS, D. Exploring Social Psychology. . 
                
 
            
                
                - 
                    Peter L. Berger. Pozvání do sociologie: humanistická perspektiva. 
                
 
            
                
                - 
                    Peter L. Berger, Thomas Luckmann. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. 
                
 
            
                
                - 
                    Timothy Snyder. Nemocná Amerika. 
                
 
            
         
         
         
     |