| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Martincová Jana, Mgr. Ph.D., MBA
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Kvalita v sociálních službách. - Základní charakteristika standardů.  - Dělení standardů: procedurální standardy, personální standardy a procesní standardy. - Kontrola kvality, inspekce kvality. - Příklady dobré praxe.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 52 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 70 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
|  hodnocení kvality v sociálních službách | 
|  hodnocení kvality v sociálních službách | 
|  procedurálních, personálních a procesních standardů  | 
|  procedurálních, personálních a procesních standardů  | 
|  procesu kontroly kvality včetně způsobu inspekce | 
|  procesu kontroly kvality včetně způsobu inspekce | 
|  zavádění standardů kvality do organizace | 
|  zavádění standardů kvality do organizace | 
|  procesu individuálního plánování | 
|  procesu individuálního plánování | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
|  popisuje všeobecná kritéria kvalitní služby | 
|  popisuje všeobecná kritéria kvalitní služby | 
|  rozpozná kvalitu sociální služby | 
|  rozpozná kvalitu sociální služby | 
|  analyzuje jednotlivé standardy kvality | 
|  analyzuje jednotlivé standardy kvality | 
|  sestavuje individuální plán uživatele ve vybraném zařízení sociálních služeb | 
|  sestavuje individuální plán uživatele ve vybraném zařízení sociálních služeb | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Didaktický test | 
| Didaktický test | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Adams, R., Dominelli, L., & Payne, M. Critical practise in social work. Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 
                
 
            
                
                - 
                    BICKOVÁ, L. a kol. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách.. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky, 2011. 
                
 
            
                
                - 
                    Čámský, P., Sembdner, J., & Krutilová, D. Sociální služby v ČR v teorii a v praxi. Praha: Portál, 2011. 
                
 
            
                
                - 
                    Kol. aut. Management a kvalita sociálních služeb. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2020. 
                
 
            
                
                - 
                    Sedláková, Jaroslava. Kvalita komunitního plánování sociálních služeb. Vyd. 1. V Praze : Oeconomica, 2008. ISBN 978-80-245-1392-8.
                
 
            
                
                - 
                    Zatloukal, Leoš. Plánování rozvoje sociálních služeb metodou komunitního plánování. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. ISBN 978-80-244-2128-5.
                
 
            
         
         
         
     |