|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Co je to identita a co je to instituce. - Genderová identita. - Onlife svět (pojetí L. Floridiho). - Dezinformace, tvorba sociálních bublin. - Afiliace a atraktivita, udržování a rozvoj vztahů. - Psychologie moci, násilí a agrese. - Člověk ve světě práce. - Jedinec ve zdraví i nemoci. - Vliv vzdělávacích institucí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 52 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| různých teorií a pojetí identity |
| různých teorií a pojetí identity |
| vlivu genderu na vytváření identity |
| vlivu genderu na vytváření identity |
| institucí zaměstnání jako významné prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti |
| institucí zaměstnání jako významné prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti |
| dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání |
| dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání |
| principů dezinformací a jejich šíření v onlife světě |
| principů dezinformací a jejich šíření v onlife světě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzuje texty a audiovizuální materiály s tématikou institucí |
| analyzuje texty a audiovizuální materiály s tématikou institucí |
| citlivě vnímá identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje |
| citlivě vnímá identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje |
| vysvětluje souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi |
| vysvětluje souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi |
| spolupracuje teamově při řešení společného úkolu |
| spolupracuje teamově při řešení společného úkolu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Jarkovská, L. Gender před tabulí: Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. Praha: Sociologické nakladatelství, 2013.
-
Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel. Marienthal: sociografie komunity nezaměstnaných.
-
OAKLEYOVÁ, A. Pohlaví, gender, společnost. Praha: Portál, 2000.
-
Peter L. Berger. Pozvání do sociologie: humanistická perspektiva.
-
Timothy Snyder. Nemocná Amerika.
-
Villota, P. Eriksen, J., & Addis, E. Gender and Well-Being: The Role of Institutions. London: Routledge, 2011.
|