| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Suchánková Eliška, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Blok č. A. Klíčové problémy a výzvy: Výchova, nerovnosti a dovednosti Blok č. B. Tradiční a netradiční řešení  Blok č. C. Současné trendy  Blok A. - Téma č. 1 - Klíčové dovednosti pro 21. století - Téma č. 2 - Výchova v 21. století  - Téma č. 3 - Nerovnost ve vzdělávání  Blok B. - Téma č. 4. Současné klíčové teorie učení a jak je využít ke svému učení a učení druhých?  - Téma č. 5 - Alternativní přístupy k organizaci vzdělávání - kritická pedagogika  - Téma č. 6 - Inovativní přístupy k organizaci vzdělávacího systému - příklad Finska  Blok B. - Téma č. 7 - Digitální Revoluce ve Vzdělávání: Klíčová Pozitiva a Výzvy  - Téma č. 8 - Inkluzivní vzdělávání  - Téma č. 9 - Celoživotní učení   
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, Zážitková (sebezkušenostní), Řešení situačních problematik - učení se v situacích, Exkurze
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 42 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 42 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 36 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 60 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Orientace v obecné pedagogice. | 
| Orientace v obecné pedagogice. | 
| Výsledky učení | 
|---|
| klíčových problémů a výzev současného vzdělávání | 
| klíčových problémů a výzev současného vzdělávání | 
| těžejních teorií a poznatků týkajících se nerovností ve vzdělávání a debat ohleděn výchovy v pozdně moderních společnostec | 
| těžejních teorií a poznatků týkajících se nerovností ve vzdělávání a debat ohleděn výchovy v pozdně moderních společnostec | 
| principů nových teorií učení, včetně konceptualizace prostředí učení | 
| principů nových teorií učení, včetně konceptualizace prostředí učení | 
| teorie významných alternativních pedagogů a jejich vliv na současnou podobu vzdělávání | 
| teorie významných alternativních pedagogů a jejich vliv na současnou podobu vzdělávání | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| dokáže uvést klady a zápory současných trendů ve vzdělávání  | 
| dokáže uvést klady a zápory současných trendů ve vzdělávání  | 
| demonstrovat na konkrétních příkladech znalost základních problémů a výzev současné pedagogiky | 
| demonstrovat na konkrétních příkladech znalost základních problémů a výzev současné pedagogiky | 
| generalizovat závěry vyplývající z přechodu od tradiční k moderní pedagogice | 
| generalizovat závěry vyplývající z přechodu od tradiční k moderní pedagogice | 
| využít skupinovou práci pro rozvoj individuálních znalostí a dovedností  | 
| využít skupinovou práci pro rozvoj individuálních znalostí a dovedností  | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Přednášení | 
| Přednášení | 
| Analýza textu | 
| Analýza textu | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Zpracování prezentace | 
| Zpracování prezentace | 
| Analýza edukačního materiálu | 
| Analýza edukačního materiálu | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Viz Teams prostředí: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3add9JMV1mqsOksQASTEmb7HkrXxuva31NPgA1pdf16sg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8533a8e3-5c12-4c70-88ea-44e6d69b5262&tenantId=03e3d621-f48e-467f-8a5a-6b74a23db6c7. .
                
 
            
                
                - 
                    Dewey, J. Demokracie a výchova. Praha. 1930.
                
 
            
                
                - 
                    Montessori, M. Absorbující mysl. Praha. 2003.
                
 
            
                
                - 
                    Palmer, J. A. Fifty Modern Thinker on EducaTION. London and New York. 2001.
                
 
            
                
                - 
                    Šíp, R. Proč školství a jeho aktéři selhávají. Brno. 2019.
                
 
            
         
         
         
     |