| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hrnčiříková Zuzana, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Vzdělávací politika jako součást veřejné politiky. - Principy vzdělávací politiky. - Aktéři vzdělávací politiky. - Programové dokumenty vzdělávací politiky. - Financování vzdělávacích systémů. - Budování evropského vzdělávacího prostoru. - Hodnocení vzdělávacích systémů. - Vzdělávací soustava a systém vzdělávání v České republice. - Školská legislativa. - Kurikulární politika. - Státní správa a samospráva ve školství.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 52 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 70 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
|  terminologie vzdělávací politiky | 
|  terminologie vzdělávací politiky | 
|  principů vzdělávací politiky | 
|  principů vzdělávací politiky | 
|  aktuálních problémů vzdělávací politiky | 
|  aktuálních problémů vzdělávací politiky | 
|  orientace ve vzdělávacím systému ČR | 
|  orientace ve vzdělávacím systému ČR | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
|  analyzuje vybrané dokumenty vzdělávací politiky | 
|  analyzuje vybrané dokumenty vzdělávací politiky | 
|  porovnává přístupy k analýze vzdělávací politiky | 
|  porovnává přístupy k analýze vzdělávací politiky | 
|  vysvětluje systém řízení školství v ČR | 
|  vysvětluje systém řízení školství v ČR | 
|  kriticky hodnotí aktuální problémy školství v ČR | 
|  kriticky hodnotí aktuální problémy školství v ČR | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Ústní zkouška | 
| Ústní zkouška | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Dvořáková, V., & Smrčka, J. Lesk a bída vzdělávání. Praha: Knižní klub, 2018. 
                
 
            
                
                - 
                    Fryč, J., et al. Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030.. Praha: MŠMT, 2020. 
                
 
            
                
                - 
                    KALOUS, J., ed. a VESELÝ, A., ed. Teorie a nástroje vzdělávací politiky.. Praha: Karolinum, 2006. 
                
 
            
                
                - 
                    Kohoutek, J., Veselý, A., & Špačková, Z. Vzdělávací politika. Brno: Masarykokva univerzita, 2015. 
                
 
            
                
                - 
                    Valenta, J. Školské zákony a předpisy s komentářem. Olomouc: ANAG, 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    Whelan, F. Lessons Learned: How Good Policies Produce Better Schools. London: Fenton Whelan, 2009. 
                
 
            
         
         
         
     |