| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Cejpek Blaštíková Lucie, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Druhy rizikového chování v literatuře a metodických materiálech. - Práce s rizikovou mládeží. - Prevence ve škole a školském zařízení. - Pracovníci školské prevence. - Preventivní programy - povinné a nepovinné, interní a externí. - Realizace preventivního programu dle věkových skupin. - Intervence při rizikových projevech. - Preventivní programy v zahraničí.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 52 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 70 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| druhů rizikového chování | 
| druhů rizikového chování | 
| metodických dokumentům | 
| metodických dokumentům | 
| náplně práce pracovníků v oblasti prevence | 
| náplně práce pracovníků v oblasti prevence | 
| nástrojů intervence ve škole i mimo školu | 
| nástrojů intervence ve škole i mimo školu | 
| významu prevence v zahraničí | 
| významu prevence v zahraničí | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| sestavuje preventivní program dle příslušné věkové kategorie | 
| sestavuje preventivní program dle příslušné věkové kategorie | 
|  intervenuje do rizikových projevů dětí a mládeže | 
|  intervenuje do rizikových projevů dětí a mládeže | 
|  analyzuje vhodnost metod a technik pro práci s rizikovou mládeží | 
|  analyzuje vhodnost metod a technik pro práci s rizikovou mládeží | 
|  aplikuje preventivní programy ve škole i v mimoškolním prostředí | 
|  aplikuje preventivní programy ve škole i v mimoškolním prostředí | 
|  realizuje a vyhodnocuje evaluaci preventivních programů | 
|  realizuje a vyhodnocuje evaluaci preventivních programů | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Praktické procvičování | 
| Praktické procvičování | 
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Příprava a přednes prezentace | 
| Příprava a přednes prezentace | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Bělík, V., Hoferková, S., & Kraus, B. Sociální patologie ? vybraná ohrožení pedagogů. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    Březinová, J. Já už nemůžu, paní učitelko: jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole. Praha: Pasparta, 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    Buckley, S., Babic, I., Kadum, V., & Hmelak, M. ). Pedagogies and Early Intervention Srategies for Combatting Socio-pathological Behaviour. USA: IGI Global, 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    Miovský, M., et al. Kvalita a efektivita v prevenci rizikového chování dětí a dospívajících. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015. 
                
 
            
                
                - 
                    Procházka, M. Metodik prevence a jeho role na základní škole. Praha: Pasparta, 2019. 
                
 
            
                
                - 
                    Titmanová, M. Prevence rizikového chování: praktická příručka pro práci se třídou. Praha: UK, 2019. 
                
 
            
         
         
         
     |