| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Absolvovat 40 hodin průběžné sociálně-pedagogické praxe.  - Osobní seznámení s chodem vybraného sociálního zařízení. - Písemný záznam z praxe dle jednotných pokynů. - Účast na besedách a přednáškách s odborníky ze sociální sféry. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 40 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Studenti mají osvojené základní pojmy z oblasti pedagogiky, psychologie a sociologie. Mají povědomí o sociální sféře ve zlínském regionu a místě bydliště. Souběžné studium předmětů Základy psychologie, Úvod do obecné pedagogiky, Vývojová psychologie, Sociálně-pedagogická komunikace, Sociální pedagogika, Didaktická propedeutika, Filozofie. Průběžné získávání povědomí o zákonech ze sociální oblasti. | 
| Studenti mají osvojené základní pojmy z oblasti pedagogiky, psychologie a sociologie. Mají povědomí o sociální sféře ve zlínském regionu a místě bydliště. Souběžné studium předmětů Základy psychologie, Úvod do obecné pedagogiky, Vývojová psychologie, Sociálně-pedagogická komunikace, Sociální pedagogika, Didaktická propedeutika, Filozofie. Průběžné získávání povědomí o zákonech ze sociální oblasti. | 
| Výsledky učení | 
|---|
| metodiky práce napříč cílovými skupinami | 
| metodiky práce napříč cílovými skupinami | 
| orientace v síti sociálních a školských zařízení | 
| orientace v síti sociálních a školských zařízení | 
| zákonných norem vztahujících se k sociální a školské oblasti | 
| zákonných norem vztahujících se k sociální a školské oblasti | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| komparuje různá sociální a školská zařízení | 
| komparuje různá sociální a školská zařízení | 
| analyzuje zařízení z hlediska organizačního a personálního, včetně skladby klientů a činností zařízení | 
| analyzuje zařízení z hlediska organizačního a personálního, včetně skladby klientů a činností zařízení | 
| komunikuje s pracovníky organizace | 
| komunikuje s pracovníky organizace | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Pozorování | 
| Pozorování | 
| Přednášení | 
| Přednášení | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Rozhovor | 
| Rozhovor | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
                
 
            
                
                - 
                    Cooke, Robert A. Finance pro nefinančníky. 1. vyd. Praha : Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-40-0.
                
 
            
                
                - 
                    HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhajíci profese. . Praha : Portál, 2007. ISBN 9788073673468.
                
 
            
                
                - 
                    Havrdová, Zuzana. Praktická supervize : průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha : Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
                
 
            
                
                - 
                    KOZLOVÁ, Lucie. Sociální služby . Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-662-7.
                
 
            
                
                - 
                    Mahrová, Gabriela. Sociální práce s lidmi s duševním onemocněním. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2138-5.
                
 
            
                
                - 
                    MATOUŠEK, Oldřich, et al. Metody a řízení sociální práce . Praha : Portál, 2008. ISBN Praha : Portál.
                
 
            
                
                - 
                    Matoušek, Oldřich. Slovník sociální práce. Vyd. 2., přeprac. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
                
 
            
                
                - 
                    Matoušek, Oldřich. Sociální služby : legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
                
 
            
                
                - 
                    Matoušek, Oldřich. Základy sociální práce. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-331-4.
                
 
            
                
                - 
                    SOKOL , Radek. Sociální pracovník v rezidenčních zařízeních sociálních služeb . Praha : Aspi , 2008. ISBN 80-7357-316-4.
                
 
            
                
                - 
                    Student, Johann-Christoph. Sociální práce v hospici a paliativní péče. Vyd. 1. Jinočany : H & H, 2006. ISBN 80-7319-059-1.
                
 
            
                
                - 
                    Tomeš, Igor. Sociální správa : úvod do teorie a praxe. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-483-0.
                
 
            
                
                - 
                    Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
                
 
            
         
         
         
     |