| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsahem kurzu je několikadenní zážitkový kurz konaný na začátku studia. Studenti se seznámí s metodami zážitkové pedagogiky (motivace, vyprávění příběhů, dramaturgie a zpětná vazba). Kurzu se zúčastní vyučující oboru. Studenti se dozvědí požadavky na ně kladené ve vyučovaných předmětech, seznámí se s fungováním univerzity. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 34 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné dovednosti | 
|---|
| rozvíjí empatii | 
| rozvíjí empatii | 
| pracuje v týmu | 
| pracuje v týmu | 
| volí vhodné způsoby komunikace | 
| volí vhodné způsoby komunikace | 
| rozvíjí svou sociální senzitivitu | 
| rozvíjí svou sociální senzitivitu | 
| předchází konfliktním situacím | 
| předchází konfliktním situacím | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností | 
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HOLEC, V. et al. (Eds). Instruktorský slabikář. Uherské Hradiště: Prázdninová škola Lipnice, 1994. 
                
 
            
                
                - 
                    JIRÁSEK, I., DOBAL, J., DRAHANSKÁ, P., HANUŠ, R., NĚMEC, J., NEUMAN, J., SVATOŠ., V., ŠEBEK, L., UHER, J. Gymnasion (Časopisy pro zážitkovou pedagogiku). Prázdninová škola Lipnice. 
                
 
            
                
                - 
                    KŘÍŽ, P. Kdo jsem, jaký jsem. Kladno: Aisis, 2005. 
                
 
            
                
                - 
                    MÁSILKA D. Zážitková pedagogika, Diplomová práce. Olomouc: Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci, 2003. 
                
 
            
                
                - 
                    Valenta, Josef. Učíme (se) komunikovat : metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2005. ISBN 80-239-4514-9.
                
 
            
                
                - 
                    ZAPLETAL, M. et al. Zlatý fond her. Praha: MF, 1990. 
                
 
            
         
         
         
     |