|
Vyučující
|
-
Martincová Jana, Mgr. Ph.D., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
- Zavádění digitálních technologií do vzdělávání. - Online vzdělávání a e-learningové vzdělávání. - Hardware a software technologie a nástroje využitelné ve vzdělávání. - Virtuální realita, rozšířená realita, gamefikace. - Prezentační a vizualizační technologie. - Mobilní doteková zařízení ve výuce. - Nástroje a aplikace pro online komunikaci a testování. - Plánovací a organizační systémy. - Databáze digitálních učebních materiálů. - Kolaborativní nástroje a cloudová úložiště. - Komplexní vzdělávací systémy. Školní informační systémy. MOOC kurzy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 70 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| moderních technologií využitelných ve vzdělávání |
| moderních technologií využitelných ve vzdělávání |
| hardwarových a softwarových technologií a jejich využití v edukačním procesu |
| hardwarových a softwarových technologií a jejich využití v edukačním procesu |
| nástrojů a aplikací vhodných pro online komunikaci a testování |
| nástrojů a aplikací vhodných pro online komunikaci a testování |
| plánovacích a organizačních systémů a možností jejich použití v oblasti vzdělávání |
| plánovacích a organizačních systémů a možností jejich použití v oblasti vzdělávání |
| kolaborativních nástrojů, cloudových úložišť, komplexních vzdělávacích systémů, školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů |
| kolaborativních nástrojů, cloudových úložišť, komplexních vzdělávacích systémů, školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytváří vlastní kurz v prostředí LMS MOODLE |
| vytváří vlastní kurz v prostředí LMS MOODLE |
| designuje elektronický kurz podle uvedených pravidel a doporučení |
| designuje elektronický kurz podle uvedených pravidel a doporučení |
| volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu |
| volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu |
| implementuje do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt (zvuková záznam, video apod.) |
| implementuje do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt (zvuková záznam, video apod.) |
| pracuje v prostředí MS Teams |
| pracuje v prostředí MS Teams |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
|
Doporučená literatura
|
-
BERKA, R., F. RUND, L. HUSNÍK a A. J. SPORKA. Multimédia I. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 978-80-01-05859-6.
-
Horný, Stanislav. Úvod do multimédií. Vyd. 1. V Praze : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1608-0.
-
Keengwe, J. Handbook of research on digital content, mobile learning, and technology integration models in teacher education. USA: IGI Global., 2018.
-
Kopecký, K., Szotkowski, R., Kubala, L., Krejčí, V., & Havelka, M. Moderní technologie ve výuce: (o moderních technologiích ve výuce s pedagogy pro pedagogy). Olomouc: UPOL, 2021.
-
Pal, S., Cuong, T. Q., & Nehru R. S. Digital Education Pedagogy: Principles and Paradigms. Canada: Apple Academic Press Inc., 2022.
-
Rennie, F., & Smyth, K. Digital Learning: The key Concepts. New York: Routledge, 2020.
|