|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Kvantitativní a kvalitativní výzkum. - Teorie a kvalitativní výzkum. - Témata a cíle v kvalitativním výzkumu. - Výzkumný problém a výzkumné otázky. - Etický rozměr kvalitativního výzkumu. - Konstrukce vzorku. - Sběr a získávání dat. - Analýza a interpretace dat. - Softwarové nástroje pro kvalitativní výzkum. - Prezentace výsledků. - Kritéria posuzování kvality výzkumu. - Aplikovaný výzkum a popularizace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 70 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 95 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládnutí základů metodologie pedagogického výzkumu, tzn. znalostí a dovedností projektování výzkumu (zejména metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu). |
| Zvládnutí základů metodologie pedagogického výzkumu, tzn. znalostí a dovedností projektování výzkumu (zejména metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu). |
| Výsledky učení |
|---|
| rozdílů mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
| rozdílů mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
| způsobů kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu |
| způsobů kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu |
| teorie a způsobů zobecňování v kvalitativním výzkumu |
| teorie a způsobů zobecňování v kvalitativním výzkumu |
| základních způsobeů aplikace a popularizace kvalitativního výzkumu |
| základních způsobeů aplikace a popularizace kvalitativního výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhuje téma vhodné pro kvalitativní výzkum |
| navrhuje téma vhodné pro kvalitativní výzkum |
| rozpracuje téma do výzkumného problému a výzkumných otázek |
| rozpracuje téma do výzkumného problému a výzkumných otázek |
| analyzuje a interpretuje kvalitativní data |
| analyzuje a interpretuje kvalitativní data |
| posoudí projekt kvalitativního výzkumu z hlediska etiky a kvality |
| posoudí projekt kvalitativního výzkumu z hlediska etiky a kvality |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Atkinson, P. Thinking Ethnographically. 2017.
-
BURNS, R. B. Introduction to Research Methods. .
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
-
Salda?a, J. The Coding Manual for Qualitative Researchers. London: SAGE Publications, 2009.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice. .
|