|
Vyučující
|
-
Hrnčiříková Zuzana, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Vzdělávací politika jako součást veřejné politiky. - Principy vzdělávací politiky. - Aktéři vzdělávací politiky. - Programové dokumenty vzdělávací politiky. - Financování vzdělávacích systémů. - Budování evropského vzdělávacího prostoru. - Hodnocení vzdělávacích systémů. - Vzdělávací soustava a systém vzdělávání v České republice. - Školská legislativa. - Kurikulární politika. - Státní správa a samospráva ve školství.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 70 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| terminologie vzdělávací politiky |
| terminologie vzdělávací politiky |
| principů vzdělávací politiky |
| principů vzdělávací politiky |
| aktuálních problémů vzdělávací politiky |
| aktuálních problémů vzdělávací politiky |
| orientace ve vzdělávacím systému ČR |
| orientace ve vzdělávacím systému ČR |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzuje vybrané dokumenty vzdělávací politiky |
| analyzuje vybrané dokumenty vzdělávací politiky |
| porovnává přístupy k analýze vzdělávací politiky |
| porovnává přístupy k analýze vzdělávací politiky |
| vysvětluje systém řízení školství v ČR |
| vysvětluje systém řízení školství v ČR |
| kriticky hodnotí aktuální problémy školství v ČR |
| kriticky hodnotí aktuální problémy školství v ČR |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, V., & Smrčka, J. Lesk a bída vzdělávání. Praha: Knižní klub, 2018.
-
Fryč, J., et al. Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030.. Praha: MŠMT, 2020.
-
KALOUS, J., ed. a VESELÝ, A., ed. Teorie a nástroje vzdělávací politiky.. Praha: Karolinum, 2006.
-
Kohoutek, J., Veselý, A., & Špačková, Z. Vzdělávací politika. Brno: Masarykokva univerzita, 2015.
-
Valenta, J. Školské zákony a předpisy s komentářem. Olomouc: ANAG, 2022.
-
Whelan, F. Lessons Learned: How Good Policies Produce Better Schools. London: Fenton Whelan, 2009.
|