|
Vyučující
|
-
Skarupská Helena, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Získat základní povědomí o neformálním vzdělávání a vyzkoušet, si metody neformálního vzdělávání v oblasti interkulturních kompetencí. - Získat základní informace o oblasti interkulturality a interkulturních kompetencí. - Reflexe a rozvoj konkrétních kompetencí užitečných pro fungování a práci v interkulturním prostředí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definic interkulturní komunikace |
| definic interkulturní komunikace |
| teorií multikulturalsmu |
| teorií multikulturalsmu |
| podstaty kulturního šoku |
| podstaty kulturního šoku |
| variant interkulturní kompetence |
| variant interkulturní kompetence |
| vývoje termínu intekulturní komunikace |
| vývoje termínu intekulturní komunikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozliší mezi pojmy multikulturní, interkulturní a transkulturní |
| rozliší mezi pojmy multikulturní, interkulturní a transkulturní |
| ověří rozdíly v nonverbální interkulturní komunikaci |
| ověří rozdíly v nonverbální interkulturní komunikaci |
| analyzuje trojsložkový model interkulturní komunikace |
| analyzuje trojsložkový model interkulturní komunikace |
| aplikuje zásady interkulturní komunikace |
| aplikuje zásady interkulturní komunikace |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| E-learning |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
ČENĚK, Jiří, Josef Smolík a Zdeňka Vykoukalová. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. .
-
člověk v tísni. Metodické listy pro výuku MV dle osobnostního přístupu. .
-
JANSKÁ, Iva (ed.). Než začneme s multikulturní výchovou. .
-
MORRE, Dana. Základy interkulturního soužití. .
-
MORVAYOVÁ, P., D. MOREE. Dvakrát měř, jednou řež. .
-
Salto-Youth. Amended version of competences for trainers working at international leve. .
-
Salto-Youth. Intercultural Competence - Research Report. .
-
ŠULOVÁ, Lenka, Monika MORGERNSTERNOVÁ a kol. Interkulturní psychologie. Rozvoj interkulturní senzitivity. .
-
T-kit 4. Interkulturní učení. .
|