|
Vyučující
|
-
Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Prezentace a doporučené studijní materiály sdílené přes MS Teams.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientace v pedagogických pojmech a teoriích |
| orientace v pedagogických pojmech a teoriích |
| znalost současných problémů pedagogické praxe |
| znalost současných problémů pedagogické praxe |
| specifika vzdělávání dospělých |
| specifika vzdělávání dospělých |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogickou evaluaci |
| navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogickou evaluaci |
| vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
| vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
| aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
| aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základní přístupy pedagogické evaluace se zaměřením na vzdělávání dospělých |
| popsat základní přístupy pedagogické evaluace se zaměřením na vzdělávání dospělých |
| diferencovat různé evaluační metody a techniky |
| diferencovat různé evaluační metody a techniky |
| identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných evaluačních postupů |
| identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných evaluačních postupů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| volit vhodné evaluační postupy pro různé specifické situace |
| volit vhodné evaluační postupy pro různé specifické situace |
| zpracovat vhodný postup evaluace včetně vyhodnocení výsledků |
| zpracovat vhodný postup evaluace včetně vyhodnocení výsledků |
| odborně prezentovat postup a výsledky evaluace |
| odborně prezentovat postup a výsledky evaluace |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Eemeren, F. H. Grootendorst, R. Henkemans, A. F. S. Argumentation. Analysis, Evaluation, Presentation. London, 2002.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
HODAŇOVÁ, J. Didaktické testy, jejich tvorba a interpretace testových výsledků. . Olomouc: UP v Olomouci. , 2003.
-
CHVÁL, M. a kol. Školy na cestě ke kvalitě: Systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: NÚV, 2012.
-
SCHINDLER, J. a kol. Rukověť autora testových úloh. . Praha: Centrum zjišťování výsledků testování, 2006. ISBN 80-239-7111-5.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. Autoevaluace a benchmarking ve škole. Olomouc: Hanex, 2010.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006.
|