|
Vyučující
|
-
Vaculíková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Vymezení základních pojmů. Klasické teorie motivace a jejich aplikace vedukačních procesech. Druhy motivů a význam hodnotového systému. Motivace a další psychické funkce. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Výkonová motivace a její složky. Autodeterminační teorie motivace. Tříúrovňový model učení a motivace (M. Boekarts). Motivační přesvědčení a zásady motivování (M. Boekarts). Motivace vpojetí E. Deciho a R. Ryana. Potřeby zhlediska zlepšení motivace kučení. Rozhodování a realizace vprocesu motivovaného chování. Proměny psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině. |
| Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině. |
| Výsledky učení |
|---|
| samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
| samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
| independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education |
| independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education |
| charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání |
| charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání |
| characterize current theories of motivation in relation to education |
| characterize current theories of motivation in relation to education |
| vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby |
| vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby |
| explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs |
| explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs |
| zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání |
| zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání |
| evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education |
| evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education |
| aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých |
| aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých |
| applies the principles of motivation to the practice of adult education |
| applies the principles of motivation to the practice of adult education |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
| aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
| apply motivational theories in practice in relation to adult education |
| apply motivational theories in practice in relation to adult education |
| identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince |
| identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince |
| identify an individual's internal and external motives |
| identify an individual's internal and external motives |
| pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje |
| pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje |
| work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development |
| work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development |
| zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti |
| zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti |
| evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood |
| evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood |
| navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu |
| navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu |
| propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process |
| propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
|