|
Vyučující
|
-
Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Prezentace a doporučené studijní materiály sdílené přes MS Teams.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientace v odborné pedagogické literatuře |
| orientace v odborné pedagogické literatuře |
| znalosti z oblasti pedagogické evaluace |
| znalosti z oblasti pedagogické evaluace |
| vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky |
| vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum |
| navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum |
| vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
| vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
| aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
| aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých |
| popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých |
| diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design |
| diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design |
| identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů |
| identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovat vlastní projekt bakalářské práce |
| zpracovat vlastní projekt bakalářské práce |
| reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže |
| reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže |
| navhrnout vhodný způsob zpracování dat |
| navhrnout vhodný způsob zpracování dat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| E-learning |
| E-learning |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| E-learning |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha. Grada, 2007.
-
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Expert (Grada), 2011. ISBN 802473527X.
-
Průcha, J. Andragogický výzkum. Praha, 2014. ISBN 9788024752327.
-
PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
-
Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
-
Skutil, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011.
-
Surynek, Alois. Základy sociologického výzkumu. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.
|