|
Vyučující
|
-
Hladík Jakub, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Poznávání v sociálním výzkumu. - Kvantitativní a kvalitativní přístup k výzkumu. - Plánování výzkumu (formulace výzkumného problému, cílů výzkumu, funkce hypotézy, výzkumný soubor). - Metody a techniky využitelné ve výzkumu voblasti vzdělávání dospělých. - Princip experimentu ve výzkumu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| specifik výzkumu v sociálních vědách |
| specifik výzkumu v sociálních vědách |
| rozdílů mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
| rozdílů mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
| metod a technik využitelných ve výzkumu vzdělávání dospělých |
| metod a technik využitelných ve výzkumu vzdělávání dospělých |
| principů formulování hypotéz |
| principů formulování hypotéz |
| zásad plánování výzkumu |
| zásad plánování výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytváří plán empirického výzkumu |
| vytváří plán empirického výzkumu |
| formuluje výzkumný problém |
| formuluje výzkumný problém |
| volí vhodný přístup ke zkoumané realitě |
| volí vhodný přístup ke zkoumané realitě |
| formuluje výzkumné otázky |
| formuluje výzkumné otázky |
| využívá memtody a techniky sběru a analýzy dat |
| využívá memtody a techniky sběru a analýzy dat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
|
Doporučená literatura
|
-
Bryman, Alan. Social research methods. Fifth edition. Oxford: Oxford University Press, 2016. ISBN 9780199689453.
-
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu.. Praha: Grada, 2016.
-
Ochrana, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 78-80-246-4200-0.
-
Průcha, J. Andragogický výzkum. Praha, 2014. ISBN 9788024752327.
-
Punch, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
-
Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
-
Smith, C. Handbook of Research on Adult Learning and Development. 2009.
-
Švaříček, R. & Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014.
|