|
Vyučující
|
-
Chmura Milan, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Andragogická didaktika jako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mewirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Andragogická didaktikajako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mezirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Androdidaktické principy a zásady. - Cíle ve vzdělávání dospělých. - Organizační formy výuky. - Androdidaktické metody. - Metody hodnocení: Metody ústního zkoušení, písemná zkouška, didaktický test, metody hodnocení výkonu účastníka, metody hodnocení portfolia. - Motivace ve výuce. - Tvořivost ve výuce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 95 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 100 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých |
| základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých |
| specifik učení dospělého jedince |
| specifik učení dospělého jedince |
| forem a metod vzdělávání dospělých |
| forem a metod vzdělávání dospělých |
| základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých |
| základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých |
| specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační |
| specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých |
| nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých |
| navrhuje organizační formy výuky |
| navrhuje organizační formy výuky |
| analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých |
| analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých |
| navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých |
| navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých |
| navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých |
| navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
|
Doporučená literatura
|
-
Bates, B. Learning Theories Simplified? and how to apply them to the teaching. London: SAGE Publications, 2019.
-
Beneš, M. Andragogika. Praha: Karolinum, 2006.
-
Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada, 2016.
-
Mužík, J. Andragogická didaktika: Řízení vzdělávacího procesu. 2010.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010.
-
Zormanová, L. Didaktika dospělých. Praha. 2017.
|