|
Vyučující
|
-
Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Definition of supervision, its goals, and functions - Conditions and barriers of supervision - Myths about supervision - Types of supervision - Seven-eyed model of supervison - Supervision contract
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 47 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
| definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
| vysvětlí cíle a funkce supervize |
| vysvětlí cíle a funkce supervize |
| vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
| vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
| dementuje mýty, které kolem supervize panují |
| dementuje mýty, které kolem supervize panují |
| vysvětlí výhody a nevýhody individuální a skupinové (nebo týmové) supervize |
| vysvětlí výhody a nevýhody individuální a skupinové (nebo týmové) supervize |
| určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
| určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
| navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
| analyzuje sedmioký model supervize |
| analyzuje sedmioký model supervize |
| vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
| vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
| rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
| rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
| navrhne znění supervizního kontraktu |
| navrhne znění supervizního kontraktu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| E-learning |
| E-learning |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| E-learning |
| E-learning |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
-
CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
-
HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
-
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
-
SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .
|