|
Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Příprava podkladů na výuku a výuka předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální práce studentů, Exkurze
- Příprava na zápočet
- 75 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 75 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem pro výuku předmětu jsou základní znalosti z oblasti didaktiky. |
| Předpokladem pro výuku předmětu jsou základní znalosti z oblasti didaktiky. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat základní východiska didaktické procesu orientovat v plánování výuky na vysoké škole vysvětlit cíle výuky ve zvoleném výukovém předmětu vymezit základní obsah výukových jednotek ve zvoleném výukovém předmětu určit vhodné techniky výuky aplikované v rámci zvoleného výukového předmětu |
| popsat základní východiska didaktické procesu orientovat v plánování výuky na vysoké škole vysvětlit cíle výuky ve zvoleném výukovém předmětu vymezit základní obsah výukových jednotek ve zvoleném výukovém předmětu určit vhodné techniky výuky aplikované v rámci zvoleného výukového předmětu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| organizovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu aktivně komunikovat se zapojenými studenty. uskutečňovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu průběžně vyhodnocovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu reflektovat výsledky zpětné vazby na výuku v rámci zvoleného výukového předmětu |
| organizovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu aktivně komunikovat se zapojenými studenty. uskutečňovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu průběžně vyhodnocovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu reflektovat výsledky zpětné vazby na výuku v rámci zvoleného výukového předmětu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Hospitace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Hospitace |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál,, 2007.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MO, 1995.
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1998.
|