|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Schopnost objednat si oběd v restauraci - Popsat různé stravovací návyky - Pojmenovat volnočasové aktivity - Záliby a způsob trávení volného času - Objednat si ubytování v hotelu - Informovat se na snídani v hotelu - Schopnost prodloužit pobyt - Popsat svůj pracovní den - Pracovní problémy a činnosti - Vyjádřit časové údaje - Prezentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
| Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
| Student získá základní znalosti o německé gramatice, orientuje se v německé výslovnosti a dokáže používat základní gramatické jevy na úrovni B1. Společného referenčního rámce pro jazyky. |
| Student získá základní znalosti o německé gramatice, orientuje se v německé výslovnosti a dokáže používat základní gramatické jevy na úrovni B1. Společného referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| popsat rozkazovací způsob |
| popsat rozkazovací způsob |
| vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| rozlišit préteritum a perfektum |
| rozlišit préteritum a perfektum |
| Odborné dovednosti |
|---|
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě |
| provede překlad jednoduchých textů |
| provede překlad jednoduchých textů |
| popíše události v přítomném i minulém čase |
| popíše události v přítomném i minulém čase |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 3 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-959-9.
|