|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Představit sebe i ostatní - Navázat kontakt - Pozdravit a poděkovat - Popsat různé druhy trávení volného času - Pojmenovat záliby a koníčky - Objednat ubytování v hotelu - Schopnost získat informace o ubytování - Schopnost prodloužit si pobyt - Objednat si oběd v restauraci - Hovořit o módě a oblékání - Přítomný čas - Rozkazovací způsob - Skloňování přídavných jmen - Test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Student získá základní znalosti o německé gramatice, orientuje se v německé výslovnosti a dokáže používat základní gramatické jevy na úrovni A2. Společného referenčního rámce pro jazyky. |
| Student získá základní znalosti o německé gramatice, orientuje se v německé výslovnosti a dokáže používat základní gramatické jevy na úrovni A2. Společného referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-912-4.
|