|
Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Vidomusová Hana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentační dovednosti 2. Struktura odborných a technických textů 3. Polymerní materiály 4. Polymery - miniprezentace 5. Přírodní kaučuk, jeho získávání a předpříprava 6. Vlastnosti polymerů 7. Plasty a jejich přítomnost v ekosystémech, cyklus PET lahve 8. Příměsi plastů, Elastocoast 9. Termosety, termoplasty 10. Zpracování plastů 11. Testování polymerů 12. Vulkanizace 13. Výroba pneumatik 14. Prezentace vlastní odborné práce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza prezentace, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, Řešení situačních problematik - učení se v situacích, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výchozí znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výchozí znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| identifikovat specifika technického jazyka |
| identifikovat specifika technického jazyka |
| aplikovat slovní zásobu specifickou pro daný obor na odpovídající jazykové úrovni |
| aplikovat slovní zásobu specifickou pro daný obor na odpovídající jazykové úrovni |
| aplikovat formální členění odborné prezentace |
| aplikovat formální členění odborné prezentace |
| aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
| aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
| identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
| identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
| napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
| umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
| umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
| umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
| umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
| zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
| zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
| umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
| umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| E-learning |
| E-learning |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Příprava a přednes prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Vlastní e-learningové materiály.
-
Brieger, Nick. Technical English : vocabulary and grammar. 1st pub. Oxford : Summertown Publishing, 2002. ISBN 1-902741-76-5.
-
Glendinning, E.H., Lansford, L, Pohl, A. Oxford English for Careers: Technology for Engineering & Applied Sciences. 2013. ISBN 9780194569712.
-
Powell, M. Dynamic Presentations. Cambridge, 2010. ISBN 9780521150040.
|