|
Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Svobodová Dagmar, Ing. MSc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Slovesa s infinitivem a koncovkou -ing 2. Inverze po záporných příslovečných určeních 3. Vztažné věty 4. Uvádějící "it" a "what" 5. Modální slovesa 6. Modální slovesa v průběhových a trpných tvarech 7. Vyjádření přání a lítosti 8. Stálá slovní spojení 9. Frázová slovesa 10. Předpony 11. Přípony 12. Předložky ve vazbách 13. Idiomy 14. Přídavná jména pro popis osobnosti
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza textu, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminář předpokládá znalost anglického jazyka na úrovni B2+ až C1 Společného evropského referenčního rámce a splnění předmětů TP2AC, TP3AC a TP4AC. |
| Seminář předpokládá znalost anglického jazyka na úrovni B2+ až C1 Společného evropského referenčního rámce a splnění předmětů TP2AC, TP3AC a TP4AC. |
| Výsledky učení |
|---|
| pravidel anglické větné skladby, příčestí, parafrázování |
| pravidel anglické větné skladby, příčestí, parafrázování |
| všech gramatických časů a jejich použití, popis nereálných situací a hypotézy |
| všech gramatických časů a jejich použití, popis nereálných situací a hypotézy |
| slovní zásoby vybraných témat, frází s podstatnými jmény, stálých slovních spojení |
| slovní zásoby vybraných témat, frází s podstatnými jmény, stálých slovních spojení |
| kauzativního have a get, uvozujících sloves |
| kauzativního have a get, uvozujících sloves |
| tvorba a odvozování slov, předpony a přípony, aplikace vybraných idiomů |
| tvorba a odvozování slov, předpony a přípony, aplikace vybraných idiomů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozumět delším promluvám, i když nemají jasnou stavbu, bez námahy rozumět fimům a programům |
| rozumět delším promluvám, i když nemají jasnou stavbu, bez námahy rozumět fimům a programům |
| rozumět náročným textům a zprávám a identifikovat význam |
| rozumět náročným textům a zprávám a identifikovat význam |
| pohotově a efektivně používat jazyk jak pro osobní, tak profesní a akademické účely |
| pohotově a efektivně používat jazyk jak pro osobní, tak profesní a akademické účely |
| vyjadřovat se detailně k široké škále témat |
| vyjadřovat se detailně k široké škále témat |
| vytvořit jasný, dobře strukturovaný a podrobný text o složitých tématech, který dokazuje kontrolované používání konektorů a jiných pokročilých jazykových nástrojů |
| vytvořit jasný, dobře strukturovaný a podrobný text o složitých tématech, který dokazuje kontrolované používání konektorů a jiných pokročilých jazykových nástrojů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| E-learning |
| E-learning |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
vlastní e-learningové materiály. .
-
Martin Hewings. Advanced Grammar in Use 3rd edition. Cambridge University Press, 2013. ISBN 9781107697386.
-
Peter May. Compact Advanced (2nd Edition) Student´s Book. CUP, 2014. ISBN 97811074118028.
-
Peter May. Compact Advanced (2nd edition) Workbook with Answers. CUP. 2024.
|