|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Schopnost představit sebe i ostatní - Sdělit o sobě základní údaje - Schopnost navázat kontakt - Umění vést rozhovor s partnerem - Tvorba otázek - Vyjádřit žádost, prosbu, poděkování - Vyjádřit jistotu a pochybnost - Přítomný čas a budoucnost - Systém minulých časů a vybraná slovesa - Rozkazovací způsob - Systém předložek a jejich užití - Vybrané předložkové vazby - Tvorba prezentace - Test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
|