|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Smrt a umírání - Hygiena - Ošetřování psychicky nemocných - Monitorování pacienta - Komunikace s pacienty
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| use the rules of English sentence structure |
| use the rules of English sentence structure |
| use correct grammatical tenses |
| use correct grammatical tenses |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| distinguish between pre-present and simple past |
| distinguish between pre-present and simple past |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat správné gramatické časy |
| používat správné gramatické časy |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| Odborné dovednosti |
|---|
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
| fill out the documents related to the death |
| fill out the documents related to the death |
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
| list and describe mental disorders |
| list and describe mental disorders |
| use vocabulary related to vital signs |
| use vocabulary related to vital signs |
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
First aid manual : the authorised manual of St. John Ambulance, St. Andrew?s Ambulance Association, and the British Red Cross. 8-th ed., revised. London : Dorling Kindersley, 2006. ISBN 1-4053-1573-3.
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use - Medicine.
-
GRICE, T. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada Publishing+Avicenum, 1999.
|