|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Tělní systémy a jejich poruchy - Příjem do nemocnice - Nehody a úrazy - Bolest - Rodinná anamnéza - Návštěva u lékaře
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| používat pravidla anglické větné skladby |
| používat pravidla anglické větné skladby |
| používat správně gramatické časy |
| používat správně gramatické časy |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| use the rules of English sentence structure |
| use the rules of English sentence structure |
| use correct grammatical tenses |
| use correct grammatical tenses |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| distinguish between pre-present and simple past |
| distinguish between pre-present and simple past |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vybrat správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře |
| vybrat správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře |
| popsat proces přijímání pacienta do nemocnice |
| popsat proces přijímání pacienta do nemocnice |
| rozlišit tělní systémy, jejich případné poruchy a faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
| rozlišit tělní systémy, jejich případné poruchy a faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
| vyjmenovat typy bolestí |
| vyjmenovat typy bolestí |
| sestavit správně otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění základní zdravotnické dokumentace |
| sestavit správně otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění základní zdravotnické dokumentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Cambridge Univ. Press, 2007.
-
GRICE, T. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Zlín: UTB, 2007.
-
SWAN, M. WALTER C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
|