|
Vyučující
|
-
Galačová Veronika, Mgr.
-
Divošová Romana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Lidské tělo (2 h). - Tělní systémy (3 h). - Nemocniční tým (4 h). - Profese všeobecné sestry, porodní asistentky, zdravotnického záchranáře (1 h). - Nemocniční oddělení (2 h). - Anamnéza, příjem do nemocnice. (2 h). - Nehody, úrazy (2 h). - Bolest, typy a léčba bolesti. (2 h) - Gramatika: Přehled časů v angličtině (Swan) (1 h) - Dovednosti: Dialog mezi zdravotníkem a pacientem (1h).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| znalost pravidel anglické větné skladby |
| znalost pravidel anglické větné skladby |
| znalost gramatických časů |
| znalost gramatických časů |
| znalost slovní zásoby probíraných témat |
| znalost slovní zásoby probíraných témat |
| znalost základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
| znalost základních principů při tvorbě a přednesu prezentací |
| znalost různých kulturních kontextů |
| znalost různých kulturních kontextů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjádřit myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| stručně odůvodnit své názory a plány |
| stručně odůvodnit své názory a plány |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
GRICE, TONY. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Academia centrum UTB ve Zlíně, 2007.
-
SWAN, M. WALTER, C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
-
ŠTANGLOVÁ, M. Komunikace lékař - pacient. Praha: Karolinum, 2004.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Grada Publishing + Avicenum, 1999.
|