|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Údaje míry, hmotnosti a množství - Zdravý životní styl, nákupy potravin - Měsíční výdaje, schopnost hovořit o financích - Možnosti dovolené, odpočinek - Komunikace u lékaře - Komunikace v lékárně - Komunikace v nemocnici - Zdraví a nemoci - Četba odborných textů - Prezentace odborných textů - Prezentace zaměřená na studovaný obor
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 33 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2- B1 společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2- B1 společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| Student si rozšíří oblast znalostí gramatiky, výslovnosti a jazykových dovedností, zaměří se na lékařskou němčinu. Osvojí si důležitá slova a slovní spojení potřebná při komunikaci s německy mluvícími partnery. Je schopen číst jednoduché odborné německé texty a osvojí si základní slovní zásobu z této oblasti. |
| Student si rozšíří oblast znalostí gramatiky, výslovnosti a jazykových dovedností, zaměří se na lékařskou němčinu. Osvojí si důležitá slova a slovní spojení potřebná při komunikaci s německy mluvícími partnery. Je schopen číst jednoduché odborné německé texty a osvojí si základní slovní zásobu z této oblasti. |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| použít němčinu v ústní i písemné podobě provést překlad jednoduchých textů popsat události v přítomném i minulém čase zjistit a předat informace vyjádřit souhlas a nesouhlas |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
| použít němčinu v ústní i písemné podobě provést překlad jednoduchých textů popsat události v přítomném i minulém čase zjistit a předat informace vyjádřit souhlas a nesouhlas |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Jun Li a kol. Učebnice němčiny pro práci ve zdravotnictví. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0167-8.
-
Karasová, Eva. Němčina pro zdravotní sestry. Praha, 2004. ISBN 80-7333-027-X.
|