|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Schopnost představit se - Schopnost představit své kolegy - Pracoviště a kolegové, náplň práce - Informace o své osobě - Informace o pracovišti a klientech - Navázání prvního kontaktu se spolupracovníky, klienty - Schopnost formulovat dotazy a reagovat na dotazy - Schopnost formulovat pokyny - Časování pravidelných sloves - Časování nepravidelných sloves - Modální slovesa - Rozkazovací způsob - Systém časů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktické procvičování, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
| Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Práce studentů ve dvojicích |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-912-4.
|