|
Vyučující
|
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Identifikace kontextu, jmenné vazby - Popis - porozumění a psaní, jmenné vazby, příslovce v kontextu - Souhrn - psaní poznámek, jazykové prostředky, přípony - Prezentace výsledků a diskuse - jazykové prostředky (časy, jmenné vazby) - Využití literárních zdrojů v psaní odborných textů - hodnocení zdrojů, psaní poznámek - Hlavní a podpůrné myšlenky - Literární zdroje - syntéza myšlenek v odstavci, odkazy na literaturu - Vyjádření postoje, reakce na názory
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v předchozím studiu, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Rozvíjejí tyto dovednosti na úrovni B1+. |
| Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v předchozím studiu, a to jak jazyka obecného, tak odborného, s důrazem na akademické dovednosti. Rozvíjejí tyto dovednosti na úrovni B1+. |
| Výsledky učení |
|---|
| identifikace kontextu |
| identifikace kontextu |
| jmenných vazeb |
| jmenných vazeb |
| syntézy myšlenek v odstavci |
| syntézy myšlenek v odstavci |
| jazykových prostředků v souhrnu |
| jazykových prostředků v souhrnu |
| využití literárních zdrojů v psaní odborných textů |
| využití literárních zdrojů v psaní odborných textů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| předvídat obsah textu |
| předvídat obsah textu |
| na základě poznámek napsat souhrn na základě poznámek |
| na základě poznámek napsat souhrn na základě poznámek |
| používat literární zdroje ve svém textu |
| používat literární zdroje ve svém textu |
| vyjádřit postoj a reagovat na názory |
| vyjádřit postoj a reagovat na názory |
| prezentovat hlavní a podpůrné myšlenky |
| prezentovat hlavní a podpůrné myšlenky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| E-learning |
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
|
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/C1. OUP, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Lengálová Anežka. interní materiály vypracované pro potřeby kurzu. 2020.
-
Murphy, R. English Grammar in Use. OUP, 1998. ISBN 0-521-43680-X.
-
Wallace, S. Oxford Dictionary of Education. 2008. ISBN 978-0-19-921207-1.
|