|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- První kontakt - Představování, schopnost představit sebe i ostatní - Orientace ve městě, schopnost zeptat se na cestu - Představit členy své rodiny, jejich zájmy a záliby - Popsat různé typy bydlení, výhody a nevýhody - V restauraci - Objednat si oběd, popsat stravovací návyky - Dovolená a cestování - Názvy zemí, obyvatelé, jazyky - Prezentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Zpracování prezentace |
| Písemná zkouška |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-891-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy nově 1. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy nově 2. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
|